- tor 03 jul 2008, 13:17
#202321
Hej!
Jag har en 855 GLT -96 där "lampan" började lysa en dag för ett par veckor sedan. En kompis till mej kom med sin laptop och ODBII kabel och vi kollade vad det var för felkoder då visade den 442 och 448 någonting om luftstyrt luftinblåsningssystem. Polaren sa att vi nollar dom och ser om dom kommer tillbaka.
Allt verkade frid och fröjd tills i går när jag var på vär hem från Jönköping, på motorvägen i 110 km/h så tändes lampan igen, åkte direkt hem till min polare för att kolla vad det vara för fel, samma koder igen. Han påstår att den inte borde tändas när motorn väl är varm och det vara den ju, utan om det är fel på luftinblåsningssystemet så skall det visa sej när motorn är kall?
Stämmer det, och om det är fel på luftinblåsningssystemet är det kompliserat att fixa själv?
Tack på för hand.
/Pelle
Jag har en 855 GLT -96 där "lampan" började lysa en dag för ett par veckor sedan. En kompis till mej kom med sin laptop och ODBII kabel och vi kollade vad det var för felkoder då visade den 442 och 448 någonting om luftstyrt luftinblåsningssystem. Polaren sa att vi nollar dom och ser om dom kommer tillbaka.
Allt verkade frid och fröjd tills i går när jag var på vär hem från Jönköping, på motorvägen i 110 km/h så tändes lampan igen, åkte direkt hem till min polare för att kolla vad det vara för fel, samma koder igen. Han påstår att den inte borde tändas när motorn väl är varm och det vara den ju, utan om det är fel på luftinblåsningssystemet så skall det visa sej när motorn är kall?
Stämmer det, och om det är fel på luftinblåsningssystemet är det kompliserat att fixa själv?
Tack på för hand.
/Pelle