NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
metal skrev:men jag har för mig att träratten går på ungefär samma... eller har jag fel där(?). :shock:
Ja, jag har också för mig att träratten kostar lika mycket som läder/alu-ratten.
Användarvisningsbild
av metal
Jag var inne hos Volvohandlaren för drygt en månad sedan och frågade hur mycket det skulle kosta mig att byta till "Sportratten i läder med aluminuminlägg". Detta skulle gå på ungefär 3700 kr inkl montering. Detta var med rabatt för Volvoanställda. Så säg nånstans runt 4500 kr för en "normalperson".

Detta är alltså beräknat på sportratten med aluinlägg, men jag har för mig att träratten går på ungefär samma... eller har jag fel där(?).
update: Var inne hos Volvohandlaren idag och frågade om priset på aluratten igen. Det visade sig att priset har höjts, och nu skulle det gå på allt som allt 4200 kr, med Volvoanställdas rabatt. :( Synd att jag inte slog till förra gången jag frågade. :???:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Köper du en ny bil nu så får du välja tillbehör gratis upp till 10 000kr, vet inte hur länge som priset varar.
Skickar dig ett pm förresten... :mrgreen:

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]