Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pinkelton80
#197229
Ok har du något tipps om vad jag kan göra härnest? Turbon ladda 1,5 förut vilket gått bra i nästan 2,5 år. Bränslepumpen är ju bytt likaså filtret.
av *pettson*
#197246
Pinkelton80 skrev:Ok har du något tipps om vad jag kan göra härnest? Turbon ladda 1,5 förut vilket gått bra i nästan 2,5 år. Bränslepumpen är ju bytt likaså filtret.
jag var ju fortfarande lika nyfiken på om allt var tätt och bränsletrycksregulatorn gjorde sitt jobb. Men det är ju så säger du så då är där inte nåt fel.. Då vet jag inte.. Annars är det ett typiskt symptom på att bilen inte får med sej korrekt med bränsle upp på högre varv..
av Pinkelton80
#197290
Ja enligt Volvo i Säffle som haft bilen säger att de ska vara ok,men vet inte om jag litar på de. Tog upp de här med bräsletrycksregulatorn å han sa att man kunde ju byta till en annan men då skulle han gå dåligt på tomgång,fatta inte riktigt vad han menade med de! Men ska lämna in bilen igen fast hos Volvo i Åmål istället på måndag. Pratade med dom och de tyckte att Volvo i Säffle bara gett upp och aldrig riktigt utrett vad som är fel utan bara gissat! Så jag ska nämna de här med bränsletryckregulatorn så kanske dom kan testa med en ny iaf å se om de blir någon skillnad,för den som sitter nu kanske har blivit lite sliten.Bilen har ju ändå gått 28000 mil.
av *pettson*
#197335
Pinkelton80 skrev:Ja enligt Volvo i Säffle som haft bilen säger att de ska vara ok,men vet inte om jag litar på de. Tog upp de här med bräsletrycksregulatorn å han sa att man kunde ju byta till en annan men då skulle han gå dåligt på tomgång,fatta inte riktigt vad han menade med de! Men ska lämna in bilen igen fast hos Volvo i Åmål istället på måndag. Pratade med dom och de tyckte att Volvo i Säffle bara gett upp och aldrig riktigt utrett vad som är fel utan bara gissat! Så jag ska nämna de här med bränsletryckregulatorn så kanske dom kan testa med en ny iaf å se om de blir någon skillnad,för den som sitter nu kanske har blivit lite sliten.Bilen har ju ändå gått 28000 mil.
man måste inte byta nåt för att veta. OM dom är mekaniker och kan nåt om sitt eget märke så vet dom att man ansluter bränsletrycksmätaren på railen och PROVKÖR BILEN och då får man lätt veta om trycket är kostant eller om sjunker alternativt stiger för högt. Om man gör ett kraftigt pådrag och tvärsläpp på gasen ska det tydligt gå att se att trycket ändras..
av Pinkelton80
#197795
Tack så mycket för dina råd mm.
Volvo i Åmål löste problemet åt mig :) de var överslag i tändkablarna och kontakten till magnetventilen var trasig. Men nu går han som fan igen :)
av *pettson*
#197846
Pinkelton80 skrev:Tack så mycket för dina råd mm.
Volvo i Åmål löste problemet åt mig :) de var överslag i tändkablarna och kontakten till magnetventilen var trasig. Men nu går han som fan igen :)
Kalas att det löst sej men..Stopp här nu.. då kan du ju åka till volvo i säffle och hämta tillbaka dina pengar för JOBBET iallafall. Det har ju inte skett nån felsökning på bilen?... GLÖM att laddtrycket är okej när magnetventilen är felaktig (dom hade dessutom kopplat ur den i säffle) och tidigare sa jag ju att kablarna MÅSTE kollas..*men man byter tändkablarna samtidigt eftersom dom är lika färska (locken byts så sällan att kablarna hinner bli lika dåliga), högre varvtal= högre tändenergi= högre risk för överslag.* :wink:
För.. låt se det här hade dom ju gjort och rent lurat dej att betala tyvärr..
Fördelarlock + Rotor
Pulsarventil
Tändstift
Generator
Bränslepump
Bränslefilter
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]