Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick min sats monterad idag på Bilia till ett pris av 3.946. Satte i den USB pinne som följde med från Volvo med demomusik i och det fungerade direkt.
Däremot så tappade den spår av var man var när man stängde av bilen, så att den började från start är man satte igång igen. helt oacceptabelt om man tex har en ljudbok på pinnen.
Någon annan som vet om det skall vara så ? Jag skall höra med Volvo om det verkligen är korrekt, men tar gärna emot tips om det är en inställningsfråga.
Nån som vet hur man ansluter en annan MP3 spelare än Ipod ? Jag har en Creative ZEN Micro, men vet inte hur man skal koppla in den (och om det går).
Annars får man väl skaffa en Ipod.
Tjena!

Har du en annan MP3 spelare än iPod funkar den på samma sätt som vilket USB minne som helst (förutsatt att du har "rätt" mp3 spelare som även funkar som USB minne, annars lär det inte hända något alls). iPod tillför en hel del till systemet. Man kan lyssna på sina spellistor, podcasts, visa låtar per artist, album o s v. Mitt heta tips är att lägga ut din Zen på Tradera och skaffa en iPod istället :wink:
Hej igen.
Har nu införskaffat en IPOD, som fungerar klockrent ihop med ljudanläggningen.
Jag har även rapporterat in till Volvo att USB interfacet tappar positioneringen på MP3 filer på en USB pinne. Inte bra om man lagt en ljudbok där.
Enligt uppgift tittar Volvo centralt på detta nu, så jag hoppas det kommer en uppgradering med tiden.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]