Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joakim.Ö
Min taklucka gör inte som jag vill. när jag köpte bilen såg jag att luckans undersida var rost skadad .
Så nu tänkte jag ta tag i saken.åkte till volvo och köpte en styck ny lucka(blev av med en sablar massa slantar)
lånar en handbok från en som jobbar skadeverkstan(volvo)monterar efter alla konstens regler.
Men den nya lyckan läcker in vatten.inget vatten kommer in i bilen,det lägger sig i baljan sedan ut genom
dränerings slangarna.Men frågan är ska det droppa vatten genom ny lucka?????????????
av *pettson*
joakim.Ö skrev:Min taklucka gör inte som jag vill. när jag köpte bilen såg jag att luckans undersida var rost skadad .
Så nu tänkte jag ta tag i saken.åkte till volvo och köpte en styck ny lucka(blev av med en sablar massa slantar)
lånar en handbok från en som jobbar skadeverkstan(volvo)monterar efter alla konstens regler.
Men den nya lyckan läcker in vatten.inget vatten kommer in i bilen,det lägger sig i baljan sedan ut genom
dränerings slangarna.Men frågan är ska det droppa vatten genom ny lucka?????????????
Luckan är inte avsedd att vara tät, den ska vara brustät möjligen. Det är därför det finns dränering runtom luckan. Det vatten som sipprar in ska tas omhand av baljan och sen ut igenom dräneringarna. Så har det iallafall varit på alla andra volvos igenom åren.
av DrEvilBoy
Där ser man... jag som trodde det var nått fel när det läcker in lite smått när jag kör tunneltvätt.

Vågar man fråga vad du gav för en ny taklucka
av *pettson*
DrEvilBoy skrev:Där ser man... jag som trodde det var nått fel när det läcker in lite smått när jag kör tunneltvätt.

Vågar man fråga vad du gav för en ny taklucka
Listen ska ju ta hand om det så det inte forsar in vatten, plus att det är ett skydd mot vindbrus.. Sen ska ju vattnet lägga sej i kanalerna och rinna ut igenom dräneringen.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]