Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Keden:

Är din bil sänkt? Isåfall har du problemet där....I annat fall har jag ingen aning.

// Mr 76
Användarvisningsbild
av Guligan
Har haft dessa problem från och till på mina gamla "P2:or". Känsliga framvagnar möljligtvis, men se framförallt till att fälgarna är rena!
av Fisketorp
Guligan skrev:Har haft dessa problem från och till på mina gamla "P2:or". Känsliga framvagnar möljligtvis, men se framförallt till att fälgarna är rena!
Så ehm vad gör man för att rätta till det hela? nämligen samma problem på våran bil=(
av Fisketorp
Borrboman skrev:Klapperstag vad är det?
stabilisatorstagen. ska väl vara riktigt dåliga på volvo så därav benämningen "klapperstag" för att det "klapprar" och låter när dem blir slitna.

vad jag fattat det som så är volvos org lika bra/värdelösa som biltemas eller tvärtom biltemas är minst lika bra så många köper till båda sidorna för 300kr på biltema medan volvo vill ha 1200kr om jag minns sifrorna rätt +arb kostnad.
vilket man vill investera i får man ju avgöra själv=)
av keden
Nej min bil är inte sänkt.
Inte än i alla fall.
Blir tokig på dessa vibrationer som kommer då och då mellan ca 90-110.
Måste ju vara något som är fel någonstans.
Om det vore däcken eller balaseringen så borde det väl vibrera
alltid när jag kör i 90-110?
Inte komma och gå som det gör.
av Fisketorp
keden skrev:Nej min bil är inte sänkt.
Inte än i alla fall.
Blir tokig på dessa vibrationer som kommer då och då mellan ca 90-110.
Måste ju vara något som är fel någonstans.
Om det vore däcken eller balaseringen så borde det väl vibrera
alltid när jag kör i 90-110?
Inte komma och gå som det gör.

Lider med dig har nämligen samma bekymmer, är dok rätt säker på att det startat när vi satt på sommardäcken, kör dok bilen så sällan då det är min sambos så kan ej vara hundra på det.

Kan inte vara ex drivknut som spökar, och vid vissa lutningar osv avlastas den och bilen går bättre.?
hade så på förra bilen fast tvärt om, märkte felet vid vänstersvängar då bilen började vibrera.

hoppas någon kommer till en lösning och kan hjälpa den andre=)
av fresve
Jag har bestämt för mig att det var så på min bil innan jag köpte den (Av min far).
Detta skedde i just hastigheten som nämns här.
Försvann när alla bromsskivor och klossar byttes.
av Fisketorp
fresve skrev:Jag har bestämt för mig att det var så på min bil innan jag köpte den (Av min far).
Detta skedde i just hastigheten som nämns här.
Försvann när alla bromsskivor och klossar byttes.
hmm har iofs lite dåliga skivor, käns lätta vibrationer när man bromsar i högre hastighet.
skulle ju vara värt ett försök dok får det nog bli däckbyte eller annan felsökning först.

dyrt att byta delarna framtills felet är upptäckt!
av III
Hört något om att drivaxlarna kan skapa vibrationer. Att dessa skulle dras ur växellådan och lägga på locktight och sedan skjuta in igen för att centrera. Men inte hundra, finns säkert någon som vet eller hör med Volvoverkstad. ska se om jag kan klura ut vem som sagt detta till mig och höra om och hur i så fall.

Idag fick jag felmeddelande att stödbatteriet[…]

Tillverkade egna fästen och skippade distanse[…]

Precis, det är fälgarna jag nämnde.[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. […]