- fre 08 feb 2008, 22:04
#171789
Problemen förvärrades förra helgen, motorn hickade till även vid 2000-3000 rpm imellanåt. Att starta upp tog 15 försök minst, sedan kunde man köra ca 1 mil; då tröttnade jag och köpte en 850 GLT från -92 istället*.
Dagen efter när jag lyckats köra hem 240:n runt kvarteret märkte jag var glappet satt...
...någonstans mellan bränsleboxen och handsken, kabelkontakten!
Det sprakade därifrån när jag vred om startnyckeln med ena handen, och rukkade på box/kontakt med andra, helst skulle man ha en hand ledig att gasa samtidigt. Själv är inte alltid bäste dräng.
Spännde åt skruven maximalt och funderar nu på att löda ihop kablage och box om felet uppkommer vid längre provkörning?
Vad var det för en 850 undrar ni säkert?
Automat, bytt/renoverad för fem år sedan
Bromsar, allt bytt förra året
Centrallås, fungerar
Dragkrok, ett måste
Elhissar, de bakre fönstrena kan dock bara hissas från bakre knappar
Farthållare
Gått genom besiktning senaste åren utan fel
Helläder
Inrökt av cigarettrök; det får Ozon-nisse ta hand om
tJugo4 tusen Mil
Kamremsbytt
Ljusgrå
Metallic
Nada funktion på AC:n
oPrutad 13´000;- är iofs det "högsta" inköpspriset för mig hittils
oQvalificerat att köpa 240:n för 6500:- och sen 30´000 i renoveringar
obesiktigad ska byta strålkastaren först STOR spricka där
Rostfri minst 99%, ska in med rapsoljemedel
Sedan
Tänddelar bytta
Utan krokkuddar dock, vad det verkar men dessa är ju stöldbegärliga
Vinter och Sommarhjul
Xtra ljus nya
Ytterligare kablage färdigdraget om slutsteg i skufffen behövs
Ztereo på plats
Å föregående
10 Ägare
prÖjsade dessa servisar!!!
/roligt så länge det varar
gnuen