Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Rör sig lite, det är konstigt... Stämmer den upp till 1500 men stannar där som om det är något som stoppar den rent mekaniskt? Fungerar resten av mätarna/kontrollampor som de ska? Signalen hämtas från -/1 på tändspolen, kolla anslutningarna där. (940 -92, då kan det vara Rex tändsystem och en annan tändspole förresten, en fyrkantig? Isf heter det inte -/1)

Tankmätare:
Mät tankarmaturen först. Du hittar kontaktstycket bakom vänster hjulhus, i närheten av påfyllningsröret till tanken. Grå/vit och brun/vit har jag för mig det är, den rosa och ev. svart är till pumpen. Har inte exakta värden nu, men 200-300 Ohm tom och närmare 0 full är ett riktvärde.
Tjena,
Fick hem bilen sent i gårkväll och har inte hunnit kolla så noga ännu. Ang. soppamätaren så ska jag kolla. Det verkar ju vara ett ganska vanligt fel. Ska ta och mäta armaturen!
Varvräknaren rör sig som om det är fel "utväxling" om du förstår. Den rör sig som den ska fast väldigt sakta och bara upp till ca 1500 på mätaren... Även om man varvar ca 4000 i verkligeheten. På tomgång står den på 0rpm... Skumt, har aldrig sett nått liknande! ??:-/

Nu har jag fått uppdateringen till min V90 C[…]

Felkod ecm-2520

Kom du fram till vad problemet var tillslut? Jag h[…]

Styrsnäcka Amazon

Hej Lennart, Fel å fel.... .. något m&[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]