NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av allannasrat
Har samma problem med min 05 och den har bara åkt 2300 mil, verkar nog bli dags för volvo och ta det här på garanti. Det som är synd är att nybilsgarantin hann gå ut innan felet uppkom.
Användarvisningsbild
av StefanV50
jag fixade det Knakande o knarrande på min bil på ett enkelt sätt..

hade motor olja i en oljepump med lång hals,smörjade på alla rörliga delar som jag kom åt och vips försvann oljudet helt o hållit förgott. :P :D
av matsv50
StefanV50 skrev:jag fixade det Knakande o knarrande på min bil på ett enkelt sätt..

hade motor olja i en oljepump med lång hals,smörjade på alla rörliga delar som jag kom åt och vips försvann oljudet helt o hållit förgott. :P :D
Fotografera och förklara gärna hur och vilka delar.. :)
av senasbeng
Har haft inne vår V50 1,8F -06 på Bilbolaget i Östersund för "knarr/gnek" i förarstolens ryggstöd.
Där bytte de RYGGRAM i BÄGGE framstolarnas ryggstöd (på garantin förstås).
Då blev det tyst och skönt.
av lajjnuz
äger en volvo c30 t5 07 med alla sporttillbehör som fanns att tillgå och dessutom 19'' "aftermarket" fälgar.
hade precis samma problem med knak i framstolarna, efter att ha, ska vi säga, "utnyttjat den goda kurvtagningsförmågan, ganska mycket :P " blev det bara värre och värre och jag trodde att något hade pajjat:P

åkte till volvo och bad de kolla på det. de smörjde upp glidskenorna och sedan var problemet löst, lät verkligen inte som att ljudet kom därifrån men det blev tyst sen, allt gick på vagnskadan, betalade inget!
Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]