Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av chillout
Har en 740 -89, där bensinmätaren, visar fel hela tiden(sjunker och ökar när man bromsar o accelererar, ibland visar den tom. helt tomt när ja nästan har full-tank). Har hört att det är ett vanligt problem på 740:n.

HJÄLP; Vad ska ja bytta? nån givare i tanken??

/lars
av kudden
gör som alla andra.skit i det och kör på trippelmätaren.det gör jag själv,och det är ett jäkla jobb att fixa det.det är inte värt besväret.
Användarvisningsbild
av Pliind
jäkla jobb vet jag inte om det är.. beror väll på var man har tummen :P öppna skuffen(om du har combi fäller du ner alla säten), under matta och allt hittar du en liten lucka, av med den så ser du din tankarmatur, ta en träkloss och en gummi hammare för att få loss ringen och sen ja.. resten av demonteringen bör du lista ut själv ;)
av kudden
jo,hade det varit så enkelt.men det var det inte på min.Vet efter 2 år fortfarande inte vad det är. ??:-/ orkar själv inte pula mera med det,men finns fler förslag skulle jag bli glad :D
Användarvisningsbild
av Pliind
kan va lödningar till tankmätaren (bakpå instrumentet) som har släppt, då brukar mätaren reagerar efter hur mycket du har i tanken men ändå hoppa runt osv, min armatur är stendöd då min mätare är en glädjemätare! :P fulltank när man tankat 10 liter 8)
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]