Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
det läcker olja vid kamremen på min 960
jag har den raka 6

jag har bytt tätnigar till kamaxlarna och oringen till oljekylet.
men det läcker än då, jag tror det är slangen till olje kylet.

så här ser det ut
Bild

det är en glipa där som ni ser det är för att jag hålde på å byta den oringen där
av lundsbrunn
ja jag tror de. jag har tagit en trasa på de och plast för att se om det kommer där ifrån. och plasten är torr men trasen är blöt med olja. nu är det olja vid kamremen igen kan det sipra ut får trasen å komma upp till kamremn?

jag gjorde de i fredags då åkte jag 2 mil när jag kom hem fasns det ingen olja vid kamremen,. men inan jag gjorde de med trasen så räkte att jag åkte runt samhälet
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Testa och byt slangen. Håller det sej torrt då har du ju löst problemet. Om inte får vi spåna vidare!!

//David
Användarvisningsbild
av Sparkz
Köpe en burk bromsrengöring/bräkleen och tvätta av ordentligt, starta och titta var det börjar krypa fram. Tryckluft är inte dumt heller, då kan man blåsa undan oljan på misstänkta ställen med motorn igång.
av lundsbrunn
jag torka de förts inan jag satte dit trasen. men så fort jag torkade så kom det igen för det har runit på slangen det va så jag upp tänkte de
av lundsbrunn
vore as snällt om nån kunde hjälpa mig. fick fulla på en liter olja i går.

den trasen är nog ful med olja. för det har komit olja vid kamremen igen.
det var inget då jag satte dit trasen

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtalar[…]

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]