Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Bilia måste vara helt tokiga
VAr där idag på Bilia i Haga Norra
Tänkte fråga vad givaren som sitter på locket till luftfiltret (Själva boxen) kostar.
Killer säger helt allvarligt.
Tyvärr kan du inte köpa den löst du måste köpa hela luftmägdsmätaren för 4000 kr.
Är du galen svarede jag, för 2 månade sen kostade själva givaren 160 kr.
Omöjligt svarade ha.
Nu tankar jag ner Vadis bara för att hitta artikel nummer så jag kan slänga upp det i facet på honom.

Sen så var jag igen på Haga Norra o frågade vad min s60-01:a som rullat 8300 mil är värd.
Gubben tar upp sin bok
Bläddrar lite o säger
du får 100000 för den
.
Då frågade jg hur en bil kan förlora 70 000 kr på precis 1 år.
Ja bilen är värd så mkt.
Då bad jag honom ta boken rulla ihop den och stoppa den i röven och vrida om 2 varv om han verkligen tror att bilen är värd 100000.
Volvo slår nästan men bara nästan opel när det gäller sånna här frågor
av Noodles
:lol:
Låter som du haft en kul dag ;)
Användarvisningsbild
av Ramon
Va? Vad i helv***? Ifall han menade allvar (jag tror dig att han gjorde det) så har han valt helt fel yrke :twisted: Bra att du sa emot honom förresten, han ska inte tro att han kan lura folk hur som helst, för det är det jag tror han försökte. Kan inte vara möjligt att din bil är värd så "lite". Jag har ju inte sett den eller så, men endast med tanke på årsmodell och miltalen så borde du få mer för den.

Bilia i Haga Norra verkar vara ett ställe där många blivit missnöjda, minst sagt... Fast jag tycker inte du skall dra Bilia över en kam, det finns många goda själar på Bilia också, iaf här jag bor... Fast jag har träffat på ett stolpskott jag med, men det är sånt man kan råka ut för ibland tyvärr :( Det finns ju idioter till allt här i världen! Har man ju fått erfara några gånger...
Användarvisningsbild
av greeeken
Ramon skrev:Va? Vad i helv***? Ifall han menade allvar (jag tror dig att han gjorde det) så har han valt helt fel yrke :twisted: Bra att du sa emot honom förresten, han ska inte tro att han kan lura folk hur som helst, för det är det jag tror han försökte. Kan inte vara möjligt att din bil är värd så "lite". Jag har ju inte sett den eller så, men endast med tanke på årsmodell och miltalen så borde du få mer för den.

Bilia i Haga Norra verkar vara ett ställe där många blivit missnöjda, minst sagt... Fast jag tycker inte du skall dra Bilia över en kam, det finns många goda själar på Bilia också, iaf här jag bor... Fast jag har träffat på ett stolpskott jag med, men det är sånt man kan råka ut för ibland tyvärr :( Det finns ju idioter till allt här i världen! Har man ju fått erfara några gånger...

Ja jag tror oxå han försökte lura.
Men han ska få igen :-p
Nej bilen är välvårdad med 17 tumsdäg, var 15 när ja köpte bilen.
Har sett bilar som går flör 150 000, jag nöjer mig med 140 000

Bara 2 timmar kvar sen har jag Vadis o då jävlar ska de få.
Tänkte ta o göra en fuling nästa ggn
Ska ner till Haga Norra kolla på nån beggad s60 T o bara fråga vad de vill ha för "min" :-p
Användarvisningsbild
av Ramon
Oki, då är din S60 definitivt värd mer! Hehe, ja, klart du ska ge igen :twisted: Jag menar, du måste ju visa att du har rätt! Klart som fan han säger att de inte går att köpa, får de ju in fler pengar... Vissa går ju inte på det, men de tjänar ju på dom som dom faktiskt lyckas lura. För det finns ju tyvärr såna också.

Ja, det kan du ju göra :D Jag vet dock inte hur mkt Bilia lägger på priset som man som kund får för en bil :???: Kanske 20 000kr? Vet inte som sagt, men ha med det i beräkningarna när du ger igen :D
Användarvisningsbild
av stevelong
Jag var hos Bilia I Eskilstuna och dom sa att en sån som min kunde dom köpa in 80.000:-
Bra! Sa jag. Då tar jag två!
Användarvisningsbild
av Ramon
Du menar att din V70N-02 2.4/140 skulle de tagit in för 80k?
Användarvisningsbild
av stevelong
Dom skulle väl bara göra sig märkvärdiga! Kommer aldrig i världen att ens lämna in bilen på service. Jag menar, har ni kollat efter service vad dom har gjort (missat)?
Fick tillbaka min bil utan att dom hittat gravrosten på bakre bromsskivorna.
Användarvisningsbild
av Ramon
He, otroligt vad vissa smartskallar sysslar med... Har aldrig lämnat in bilen på service till någon verkstad överhuvudtaget, så jag vet inte. Men man har ju hört en del.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]