Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Sommardäcken ligger fortfarande på (på bägge bilarna dessutom). Blir en påskhelg hemma... eller så får man ta taxi... Jädrans snöande, vart tog den globala uppvärmningen vägen!
Användarvisningsbild
av Degnell
Igår var det -5 ute när jag skulle till jobbet, och hela bilen som jag spolade av kvällen innan var helt frostig, men tro fan inte att jag skrapade på min flong nya ruta. Fick stå på tomgången några minuter tills en liten tittglugg smält fram, så oroa dej inte Marbas. Den globala uppvärmningen kommer, lugn bara lugn:)
av Marbas
Degnell skrev:Igår var det -5 ute när jag skulle till jobbet, och hela bilen som jag spolade av kvällen innan var helt frostig, men tro fan inte att jag skrapade på min flong nya ruta. Fick stå på tomgången några minuter tills en liten tittglugg smält fram, så oroa dej inte Marbas. Den globala uppvärmningen kommer, lugn bara lugn:)
Puh, det känns bra. Jag har ju blivit lovad palmer, 30 grader i skuggan, och en massa snygga brudar i bikini om 5-10 år här i södra Sverige... :lol:

För övrigt så ligger fortfarande sommardäcken på. Nu har det blivit principsak. Bara att hålla ut en vecka till, sen är man dessutom laglig. Ja, ja, oavsett om man är laglig eller ej så är det ju lika halt, men som sagt - principsak.
Användarvisningsbild
av CP2
Gizz skrev:Jag la på mina vinterdäck igen. Tröttnade på att cykla i snövädret till jobbet. Får väl se när sommardäcken åker på igen.
Monterade på vinterdäcken på renaulten igår igen, samtidigt som stora flingor singlade ner utanför garaget. Full vinter med - 5 hemma men i närheten av Malmö var det grönt och plusgrader......en sträcka på 2-2,5 mil. :?:

Nu får det ligga vinterdäck på tiills det är absolut SÄKERT det inte kommer med snö och is! Runt midsommar alltså...... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Alla ni som satte på sommardäcken för tidigt, det här "fina" påskvädret är erat fel!
Har det hänt mycket i Jönköping förresten? Säkert många som satte på dom stora blanka fälgarna för att åka till Elmia...
Användarvisningsbild
av Claes74
Sparkz skrev:Alla ni som satte på sommardäcken för tidigt, det här "fina" påskvädret är erat fel!
Har det hänt mycket i Jönköping förresten? Säkert många som satte på dom stora blanka fälgarna för att åka till Elmia...
Inte så många olyckor vad jag vet, snö har vi däremot, ett par decimeter på höjderna runt stan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]