Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bear
Hej.

Kört mycket korta sträckor det sista och märkt att bilen börjar bli lite trög när jag startar, om jag vill plocka ur batteriet och ladda det, kan jag ändå låsa upp bilen sen när jag vill stoppa tillbaka det? Har hört båda och, men är inte låset mekaniskt?
Trist om jag inte kommer in när den är strömlös....
Kanske är en dum fråga.... men sån är jag...
Mvh Bear
Användarvisningsbild
av ketto
Öppna motorhuven! Lås alla dörrar sen, bort me batteriet! Slå igen huven! Ladda de! Färdigladdad, öppna dörren, upp me huven, dit me batteriet! Tänker ja rätt? :lol:
av bear
Det går alltså att låsa upp dörren utan batteri, då är den alltså mekansik... det låter fint. provar i morgon.
bear
Användarvisningsbild
av Örnen
Hej
Köp en CTEK batteriladdare förslagsvis XS3600 för ca 600kr. Det medföljer kablar för fastsättning på pol-skorna om du vill kan du då vid behov snabbkoppla laddaren till batteriet via dessa eller använda krokodiklämmorna för laddning. Laddaren tål fukt damm mm och är helt gnistfri och felkopplingsskyddad. Med den laddaren kan du ladda batteriet på plats. Läggden under motorrummet och tryck huven i lås.
Glöm inte ta bort skarvsladden och laddaren innan du kör iväg!
http://www.ctek.com
Användarvisningsbild
av Nexus
bear skrev:Det går alltså att låsa upp dörren utan batteri, då är den alltså mekansik... det låter fint. provar i morgon.
bear
Ja förardörren kan låsas upp mekaniskt förutsatt att låset inte har beckat igen. :wink:
DE som ej kommer in i sina 85x70 har trasiga lås eller liknande för det är mekaniskt påverkat lås.
och du kommer även in via bagaget om du har lås där, vilket jag inte har på min99:a.
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]