Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av herbe
håller inte med det är elektroniken som är den svåra :???:
det andra går att lösa med att om organisera lite här och där för att få plats,

fast det kommer bli jobbigt att fixa platsen i V40 den är inte byggd för RTI skärmen alls =(
Användarvisningsbild
av TRTR
HenBro skrev:
TRTR skrev: Här är några bilder på mitt styrkort http://web.telia.com/~u40944474/monitor.htm
Du kan klicka på Länken Schema högst upp om du vill se mitt schema.
Så där ja... det är ju så här det ska fungera, mycket snyggt. Ska bli intressant att följa hur det går för dig! Ska också bli intressant och se om jag kan lyckas med att skapa en liknande lösning. Kretskort är något nytt för mig!!!!

Är 7" skärmen något stor för RTI-skalet? Skulle det passa bättre med en 6,5"?
Tack!

6,5" industri vga touch skärm är det bästa lösningen. Problemet är att de är sällsynta och svindyra, kan kosta minst 3 x vanlig 7".

7" skärmar är bredare och tjockare än RTIn, så i mitt fall är den 18,5cm bred 3cm tjock. Jag fick såga sönder RTI skalet för att få in den. Sen sitter det luftkanaler i hålet i bilen som är exakt anpassade för originalet, de fick jag trycka in med hjälp av luftvärme pistol.
Vad kommer detta att kosta? är jätte intresserad av en hiss lösning till min carpc
av herbe
RTI skärmen kostar från 1500-5500kr min touch skärm kostar 2500kr knappstyrenhet från volvo kostar 215 kr om du vill ha det, att bygga kortet har jag ingen kostnad på än pga har inte införskaffat alla delarna än ska göra det på måndag eller tisdag från Elfa tror jag är lättast =P
Om man inte har dessa möjligheter och inte vill lägga ut dessa pengar finns det en firma i uppsala som säljer skärmar som ser ut som orginal! men dessa har vanliga RCA ingånga för bild, samt att de åker upp och ner så fort de får någon signal på ingångarna,, inget onödigt krångel lödande behövs.. nått att tänka på när man såg vad detta pris hamnade på... man kan köpa en lös utan dvd-växlare för ca 4000:- men det är ingen touch screen.... Kan ju bara vara värt att tänka på.. men kul att denna tråd finns och att alla hemma mekare finns!:D men för alla andra som inte riktigt har det intresse och allt sånnt...
Användarvisningsbild
av TRTR
Mini_ice skrev:Om man inte har dessa möjligheter och inte vill lägga ut dessa pengar finns det en firma i uppsala som säljer skärmar som ser ut som orginal! men dessa har vanliga RCA ingånga för bild, samt att de åker upp och ner så fort de får någon signal på ingångarna,, inget onödigt krångel lödande behövs.. nått att tänka på när man såg vad detta pris hamnade på... man kan köpa en lös utan dvd-växlare för ca 4000:- men det är ingen touch screen.... Kan ju bara vara värt att tänka på.. men kul att denna tråd finns och att alla hemma mekare finns!:D men för alla andra som inte riktigt har det intresse och allt sånnt...
Synd att det inte är VGA skärm, annars hade jag själv köpt en och besparat mig allt krångel och tid detta tar. 4000kr för en vanlig video skärm tycker jag är alldeles för mycket då den inte passar för dator.
av herbe
hummm..... Elfa har inte samma koder på sina kompunenter,
vart har du köpt allt TRTR ?
skulle det vara för mycket begärt att få allt som behövs köpas på en lista med antal som behövs osv ?
skulle underlätta något så fruktansvärt för mig om jag visste det
Användarvisningsbild
av TRTR
herbe skrev:hummm..... Elfa har inte samma koder på sina kompunenter,
skulle det vara för mycket begärt att få allt som behövs köpas på en lista med antal som behövs osv ?
Allt finns att köpa på Elfa utom motordrivkretsen SN754410. Jag lägger ut info på min hemsida så fort jag hinner.
Användarvisningsbild
av TRTR
TRTR skrev:
herbe skrev:hummm..... Elfa har inte samma koder på sina kompunenter,
Allt finns att köpa på Elfa utom motordrivkretsen SN754410. Jag lägger ut info på min hemsida så fort jag hinner.
http://web.telia.com/~u40944474/kontroll.htm

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]