Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeH
Hej
När jag trycker ner kopplingen så tycker jag den är seg på att tappa varv, jag menar då att den stannar på tex 3000varv i ca 1 sekund sen går den ner i varv som vanligt, och släpper jag bara gasen så är det samma sak. Bilen går hur bra som helst i övrigt tycker jag då, tror själv inte att de har nått med kopplingen att göra då den gör samma sak bara jag gasar upp den i varv sen släpper gasen. Ibland hinner den inte ens gå ner i varv under den tiden man växlar. Kanske ska vara så, jag vet inte. Upptäckte de bara iförrgår och jag har stört mig på det sen dess

Mvh Micke
av *pettson*
MickeH skrev:Är det ingen som har någon aning?
Mvh Micke
gör rent spjällhuset och tomgångsmotorn. Kika att inga luftläckor förekommer som kan påverka.
I övrigt ska det finnas en viss tröghet så det inte blir tvära gassläpp för att inte katalysatorn ska få *puffar* igenom sej som riskerar att bli oförbrända.
Okej, tack för tipset pettson, ska försöka kolla upp de så snart som möjligt, Kan även lägga till att den är som segast på att gå tillbaka i varv när bilen är varm, när den är kall så märks det knappt.

mvh Micke
samma på min
det är "väntetid" innan man kan växla upp, tur man inte har så brottom som i yngre dar
får bli lite varmare ute (inget garage :cry: ), så ska nog jag också ge mig på en rengörning.
hejs
av MickeH
Tar upp det igen, är det någon som kan förklarar hur jag rengör spjällhuset och var det sitter? Har inte riktigt tummen mitt handen så jag ska nog klara av det om det inte är några större operationer ;)

Mvh Micke
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]