Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Ner med lådan och byt finns inga genvägar. :(
Passa på att byta packbox, lamell, urtrampninglager och ev tryckplatta när du ändå har nere allt.
Ganska enkelt på dessa "traktorer" hade det varit en 850 eller S/V70 hade det varit mycket jobbigare. :wink: :lol:
av Bmvictor
då får de bli till att göra så :)

okej alltså ytterligare en sak att lägga på plus sidan när det gäller 940:isar :wink: gentemot de lite nyare framhjulsdrivna volvosarna:P
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Ner med lådan och byt finns inga genvägar. :(
Passa på att byta packbox, lamell, urtrampninglager och ev tryckplatta när du ändå har nere allt.
Ganska enkelt på dessa "traktorer" hade det varit en 850 eller S/V70 hade det varit mycket jobbigare. :wink: :lol:
ja de är inte så dumma skruva med de där gammla traktorerna.
Glöm inte att jag bor i Bolinder munktell staden :wink: .Här har det gjorts herrans många traktorer. Jaha nu har jag avslöjat min svaghet för traktorer oxå :oops:
Lycka till med bytet BMvictor
Användarvisningsbild
av Fluffen
De gammla bm traktorerna är riktigt grymma faktiskt. :D Farsan som är jordbrukare har 4 st bm traktorer, en baklastare och en gammal bm tröska. :D
Måste ta mig en tur till Eskilstuna någon gång och titta på volvo bm museet.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:De gammla bm traktorerna är riktigt grymma faktiskt. :D Farsan som är jordbrukare har 4 st bm traktorer, en baklastare och en gammal bm tröska. :D
Måste ta mig en tur till Eskilstuna någon gång och titta på volvo bm museet.
Välkommen och tack för du fick mig på bra humör igen. Ni är bara för goa inne på forumet :D
Vi kanska ska starta en traktor tråd :wink: . lilleman har ju en buster,jag vill ha en boxer 350 :D
men nu sabbar vi snart hela tråden. trevlig kväll Mvh Magnus
av Bmvictor
nu har jag tagit ner lådan och bytt kopplingen, vilket var mer jobb än ja trott! :P Fått dit allt igen å trodde att nu var de bara ut å åka, men icke!

Får nu inget tryck i den hudraliska kopplingen längre, luftar å luftar men blir inge bra!?? vad beror de
på? :?:

måste även fråga er som vet, behöver man verkligen ta itu överväxeln från växellådan när växellådan ska tas ner!? haynes rep handbok tyckte de, så gjorde på de viset, men känndes lite onödigt! :???:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Lossade du slangen på slavcylindern?
Du behöver bara lossa låsningen och dra ut slavcylindern, så behöver du inte lufta sen. :roll:
Prova att göra som några andra rekomenderade och kör bromsvätska bakvägen genom luftningsnippeln.
Behöver inte ta ner överväxeln från själva lådan, men det blir ju enklare att få tillbaka lådan sen om du gör det.
av 945S
Att trycksätta kopplingsvätskebehållaren kan underlätta att få in vätska i systemet. Luftkompressor--->cykelinnerslang--->behållaren +lite buntband, typ.
av Bmvictor
jaha kan man göra på de sättet, låter ju smidigt, men jag lossande slangen till slavcylindern :P ska prova ditt förslag "fluffen" om bakvägen.

hur menar du 945S med cykelinnerslang och vart sätter du den på behållaren :???: ??

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]