Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JDK82
Hej.

Jag skulle vilja veta vilken kabel(usb) jag ska köpa till min 855 -96 för att kunna koppla upp allt på min dator.

nu har jag en Diag-3001 kl/kkl interface men inga drivrutiner så jag får den inte att funka.

nån som kan hjälpa till?! :wink:
Användarvisningsbild
av Claes74
kablar till volvo 96 - 00 finns från 300 ca på nätet, om du nu skall köpa en ny
av JDK82
mjukvara har jag jag skulle bara behöva drivisar till interfacen jag har eller ett tips på vilken kabel jag ska köpa, eftersom det finns en uppsjö av dom men alla är ju inte kompatibla med volvo. ska det vara elm?,can? eller vad ska man ha för kabel???
av JDK82
Claes74 skrev:Då får du nog leta upp drivrutiner först och sedan måste du ha någon form av mjukvara för att läsa av koderna.
vilka bilar den passar hittar du här:
http://195.35.83.106/~xc51167/e-handel/ ... schart.pdf

enligt dena länk så funkar min interface bara på VAG bilar, eller är vag kompatibel med volvo??
Användarvisningsbild
av Claes74
ser så ut, köpte min kabel på blocket för 450 kr, har sett dem med priser från 299.
du har nog kwp2000 eller iso 9141 protocol.
ELM är inget protocol bara namnet på en läsare (elmscan)
can är protocol (dataspråk) för nyare volvobilar.
har min kabel i bilen och kan kolla märket på den imorgon, om du orkar vänta.
av *pettson*
JDK82 skrev:Hej.

Jag skulle vilja veta vilken kabel(usb) jag ska köpa till min 855 -96 för att kunna koppla upp allt på min dator.

nu har jag en Diag-3001 kl/kkl interface men inga drivrutiner så jag får den inte att funka.

nån som kan hjälpa till?! :wink:
nu har jag inte kontrollerat kvaliten men.. Biltema säljer nu en OBDII läsare som går att koppla till sin dator med mera.

*För felsökning av moderna fordon och deras elsystem, komplett med applikationsprogramvara och drivrutin för usb anslutning till pc. Usb kabel medföljer..*
699:spänn..
av JDK82
beställde en kabel igår så vi får se hur den funkar... tack för hjälpen
Användarvisningsbild
av Funk
nu har jag inte kontrollerat kvaliten men.. Biltema säljer nu en OBDII läsare som går att koppla till sin dator med mera.
Intreassant, finns den bara i katalogen ännu, för jag kan inte hitta den på nätet..

/Thomas

Är ju en hel del extra jobb att ta loss hela […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Tändspolen ger gnista med utplockade tän[…]

Glömde uppdatera med vilket verktyg torkskruv[…]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.