Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
hej. jag har en volvo 960 3,0 24v rak 6 som har gåt 30,000mil
men toppen är nyrenoverad och planad. för 2000milsen,

nu är saken den att. det är olja vid kamremmen ja allt är oljit förutom kamremen. vet ej vad det kommer i från.
och ventil kopans skruvar va lösa så jag skulle dra åt dom visa gick men fisa bara snurade. vad ska jag göra åt de??

och en sak till jag gjorde testet med testdosan då fick jag fram 2,1,4 vad betyder de??

och är den nån här som kan ge mig alla felkoder och hur man gör på en 960 3,0 91

tach i för hand
av lundsbrunn
har bara A. på 2 fick jag 2,1,4

men bhöver hjälp med vetilkopan skruvarna snurrar bara gägerna är skrot vad ska jag göra?
kan det göra att det är olja vid kamremen
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
Kan va en packning som sitter nånstans vi kamremmen, sen kan du väl inte kolla felkoderna själv på en 960 ?
Användarvisningsbild
av Paperboy
Koden 2-1-4 på motronic 1.8 som fanns på 960 upp tom -95 betyder "Impulsgivarsignalen saknas sporadiskt"
Användarvisningsbild
av Sparkz
Impulsgivare, japp! Men det är inte säkert att den är kass, jag har varit med om dålig kontakt i kontaktstycket på minst två 960.
Ventilkåpan är även överfall till kamaxlarna, så det blir en lite större operation än bara en kåpa. Lite specialverktyg och flytande packning behövs. Det är M7 på skruvarna, så det kanske är lite svårt att få tag i helicoil med. Den som har satt ihop motorn har tagit i lite för mycket på skruvarna. De ska dras med 17 Nm, och det är faktiskt mindre än man tror...
Xenonljus xc60

@Manpower74 , Vad är det ens för lampa […]

Styrsnäcka Amazon

Vad är det för fel på den??? S&aum[…]

Besiktningsperiod

Jag besiktade bilen för första gån[…]

Batterifråga?

Du anar inte hur komplex matris det blev när […]