Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chabby
Har ett litet problem med min s60 -04 när man ska öppna bakluckan går inte själva "kolven" tillbaka i centrallås motorn ? alltså den fastnar i ändläge och det går inte att stänga bakluckan vad ska man göra åt detta Nån som varit med om detta? Jag har tagit isär själva centrallåsmotor locket och då åker den tillbaka? nån som haft detta problem och gjort någon specialare ?
Användarvisningsbild
av eiskall
Fick samma problem för ett par veckor sedan.

Monterade av hela låset, precis som du. När jag lossade de båda torxen och bände lite i själva låset så gick fjädern tillbaka, och kolven låste sig i rätt läge.

Gött tänkte jag och drog fast allt igen. Då var problemet där igen. Monterade återigen loss allt men satte inte tillbaka torxen denna gången. Har funkat i ca en månad, men man hör att den inte låter som den ska sekunden efter man öppnat luckan. Antingen håller den i fem år som det är nu, eller så pajar den imorron igen :)
av chabby
Okey har haft detta problem förut då tog jag bara bort och bände lite sen efter dethar det funkat i 4 månader nu och nu går det inte alls så bra.. men jag ska prova ta bort torksen iaf...
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]