NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Kollade upp tre ställen fick priser från 2600 - 3700,- Volvo var dyrast, men jag fegade ur i sista sekund och gick på Volvos då dom endast var 100,- dyrare än näst billigaste.
Det roliga var att dom tog betalt för x liter spolarvätska fast jag precis fyllt behållaren bara någon dag innan service, dock var det ca 50,- billigare än jag fick som offert!?!? Fattar nada, men det blir säkert bra! :)

Visst känns det lite att betala en service som kostar lika mycket som en bättre begagnad bil, men det är väl sånt man får acceptera om man vill ha ny bil. Det finns ju dom som betalat betydligt dyrare servicar så man får väl vara glad för det lilla.
Användarvisningsbild
av psycho4fun
Gjorde en prisförfrågan på 6000 mila service för min bil idag.
Bilen är en V50 med 2,4i motorn.

Pris: 5992 kr ! :shock:
Plats: Bilia Södertälje
av Christian_m
psycho4fun skrev:Gjorde en prisförfrågan på 6000 mila service för min bil idag.
Bilen är en V50 med 2,4i motorn.

Pris: 5992 kr ! :shock:
Plats: Bilia Södertälje
Samma, som väntat, på Bilia Haga Norra.

Billigast av auktoriserade verkstäder i Stockholmsområdet som jag lyckats hitta hittills är 4.900 hos Upplands Motor i Arlandastad. Frågan är vad motsvarande service kostar några timmar bort, typ Gävle, Norrköping o.s.v. Det kanske lönar sig att åka den biten även om man räknar in bränslekostnad m.m.
Användarvisningsbild
av psycho4fun
nscho skrev:Kollade precis upp priserna för 6000-mila i Stockholm. Billigaste alternativet var en s.k. "Röd Avgång" (20% rabatt om man kan ta en ledig servicetid inom två dagar) på Bilia, den kostade 5100:-
Stämmer dessvärre bra ..

Ringde och kollade med Bilia Södertälje igen.
Fick ny prisuppgift: 6447kr

Tydligen hade de missat i morse att det skulle vara en sk. underhålls-service. (med slitage kontroll på drivaxlar,batteri m.m)
Med röd-avgång så blir det: 5157kr
av jumu01
jensam skrev:Ju längre bort från Sthlm man bor desto billigare verkar det vara..... :( :(
Lönenivån på nästan vilket arbete som helst ligger högre i Stockholm än ju längre bort man kommer ifrån Stockholm (skulle jag flytta dit och med mitt arbete så kommer min månadslön att ligga minst 6000 kr högre i månaden. Men för mig är det inte lockande att bo i denna stad), då förstår man att även kostnader för service ligger också högre än andra delar av landet (möjligtvis kan Göteborg o Malmö ha samma bild som Stockholm men jag är inte riktigt säker på det).
av turbonegro
kan vara värre när jag hade en peugeot 205 gti visste inte verkstaden ett smack (auktoriserad)
jag fick riva ut en sida ur min bok och kopiera upp till dom för att dom skulle fatta
vad som skulle göras

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]