NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Idag ringde Rejmes till frugan och ville ha in hennes V50MY2008 D5 för uppgradering mjukvara? Dom undrade om vi fått ett brev om detta och det har vi inte fått!

Jag läser detta forum dagligen och vad jag vet så är inga mjukvarukampanjer för V50 MY2008 D5 kända?

Det jag läst om uppgraderingen för mjukvara partikelfilter har gällt Peugot,s dieslar, någon som vet mer vad som avses?
Eller har dom lyckats och blanda ihop modellerna 8)
av Psyko
Vad får dig att tro att detta Forum har koll på alla uppgraderingar som kommer ??:-/

Eftersom dom har kontaktat er så finns det ju en uppgradering till
berörd bil. Dom ringer ju inte till dig om det inte gått ut en kampanj
på just din bil.
av LJN
Eh, ska man känna sig bortgjord och naiv - eller hur menar du? Jag har stor respekt för detta forums breda kunskap och erfarenheter.

Avvaktar mer svar, det finns ju fler än jag som har samma bilmodell...
av Psyko
LJN skrev:Eh, ska man känna sig bortgjord och naiv - eller hur menar du? Jag har stor respekt för detta forums breda kunskap och erfarenheter.

Avvaktar mer svar, det finns ju fler än jag som har samma bilmodell...

Det jag menar är ju att dom ringer ju inte o kallar in en bil som inte är berörd av en spec
kampanj.

Skulle gissa på att din bil är berörd av en mjukvarukampanj på CEM uppgradering.
av LJN
-Idag var bilen inne för uppgradering mjukvara, fick till svar att den avsåg ny mjukvara för larmet.

Fick också information att mina problem med minnesfunktion till elförarstolen kontra min nyckel är känt av
Volvo och ny mjukvara är på gång. Problemet bottnar i ett "tidsfel" fick jag förklarat.

Da det har vært, flere hundre klikk på[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]