Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#173620
AndreasXC70 skrev:
Psyko skrev:Varför inte ta kontakt med en Personlig Servicetekniker på Bilia ?
Lämnar hellre bilen till en mindre verkstad, där man bli mer personligt bemött, kan vara med under servicen samt att allt inte styrs utav vad chefen sagt att saker o ting skall kosta.
Allt det du önskar utom prissättning kan en personlig servicetekniker ge dig (Har du inte sett reklamen dom följer tom med dig till tandläkarn och håller handen :lol: ) så 2 av 3 önske mål är ju rätt bra

Sedan så har ju även den mindre verkstadens ägare oxo en fru som talar om för honom vad han skall lämna hem för pengar så där finns ju Chefen som styr o ställer på samma sätt

Fördelen av en större eller mindre verkstad är ju upp till var o en

//Goose
#173681
Fred skrev:Är det inte bättre att svara på det AndreasXC70 frågar efter, istället för det han utryckligen inte är ute efter...? :roll:
Och vilken mindre verkstad rekomenderar du i sthlm?? :wink: Får man ej dela med sig av dåliga erfarenheter? Någon kanske hade nämnt de jag skrev som en bra mindre verkstad ;-//
#173838
grammse skrev: Och vilken mindre verkstad rekomenderar du i sthlm?? :wink: Får man ej dela med sig av dåliga erfarenheter? Någon kanske hade nämnt de jag skrev som en bra mindre verkstad ;-//
Kan kan inte rekomendera någon eftersom jag har bara ägt Volvo i två veckor. Därför tryckte jag att detta var en jättebra tråd och hoppades få läsa om några bra verkstäder. Då kändes det lite tråkigt att bara läsa om dåliga verkstäder... :cry: Men förhoppningsvis kanske någon kommer med rekommendationer snart!! :D
#173958
Jag brukar använda mig av 2 verkstäder, beroende på när min almanacka passar ihop med verkstadens...

1.) Hans Person Bil i Avesta (Närmast hemmet). Kanonbra volvo-verkstad, numera Bilia men med samma
personal, service och prissättning som förut. :-)-)
2.) Jörgenssen Bil på Sandhamnsgatan/Tegeluddsvägen i Stockolm. (Närmast Jobbet) Där servar jag både Chryslern och Volvon. 3 killar som jobbar där varav 2 äger firman. Den 3:e är en gammal Chryser-mek.
Inte billiga men realistiska priser samt pålitliga och inget tjafs. Har utnyttjat dessa i snart 2 års tid och i alla fall Volvon är där några ggr per år.

//
Micke

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...