- ons 13 feb 2008, 11:21
Hej! jag har en Volvo 740 GL 87, med ett litet dock inte stort problem men väldigt irriterande, det är så att belysningen bakom reglagen till fläkten alltså där du höjer och sänker hastigheten för kupéfläkten och styr värmen och vart luften ska fördelas, vet inte vad den heter det är ingen ac i bilen, har slocknat och det är ganska bekvämt att ha den fungerande när det blir mörkt ute, så nu undrar jag bara vad det är för lampa som sitter där bakom eller om det är en diod? hur får jag loss den panelen, vad behöver jag ta loss för att få ut den? för den måste väl plockas loss för att kunna byta lampan/dioden?
Har försökt få loss den men har inte lyckats vill ju inte slita sönder panelen då den är i plast.
Ni som vet vad det är för lampa/diod där bakom och som vet hur man får loss den får gärna skriva ett inlägg!!
Har försökt få loss den men har inte lyckats vill ju inte slita sönder panelen då den är i plast.
Ni som vet vad det är för lampa/diod där bakom och som vet hur man får loss den får gärna skriva ett inlägg!!

- By Hezzen13