- sön 03 feb 2008, 23:07
440 GL-94 B200Fmotor, automat, lite märkligt problem finns på den om jag kör den dagligen till jobbet (4 mil fram o tillbaka ) inga problem, men låter jag bilen stå nån dag och bara åker t.ex kort sträcka så uppkommer ett märkligt fel på den och det är det att den inte går att starta, den vill inte tända låter som batteriet är nästan tomt.
men batteriet är nytt bara ett par månader gammalt, har kollat cellerna med syra mätare är helt ok så den laddar som den ska.
Hade det problemet tidigare i höstas med då bytte jag kabeln till tändningslåset för den hade fått brott i sig och verkstaden kollade även upp generaton då och den var hur frisk som helst.
Men när felet uppkommer så tar jag fram batteriladdaden och låter den ladda batteriet i max en halvtimma och sen startar bilen hur snällt som helst och går utan problem.
Nån som har nån en aning varför den beter sig som den gör ?
men batteriet är nytt bara ett par månader gammalt, har kollat cellerna med syra mätare är helt ok så den laddar som den ska.
Hade det problemet tidigare i höstas med då bytte jag kabeln till tändningslåset för den hade fått brott i sig och verkstaden kollade även upp generaton då och den var hur frisk som helst.
Men när felet uppkommer så tar jag fram batteriladdaden och låter den ladda batteriet i max en halvtimma och sen startar bilen hur snällt som helst och går utan problem.
Nån som har nån en aning varför den beter sig som den gör ?