Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volle
Min eltaklucka har slutat fungera..
Det händer inget alls när man trycker på knappen, varken på tilt- eller öppningsläget.. stendött.
Vad är mest sannolikt att felet är? Kan det vara något relä eller är det mest troligt att elmotorn är kass?
av *pettson*
volle skrev:Min eltaklucka har slutat fungera..
Det händer inget alls när man trycker på knappen, varken på tilt- eller öppningsläget.. stendött.
Vad är mest sannolikt att felet är? Kan det vara något relä eller är det mest troligt att elmotorn är kass?
säkring?
av volle
Shadows skrev:Kontakten kunne vära defekt. Det sker jo :cry:

Man kunna kanske låne en bra i från en annan bil, och så pröva.
Du menar knappen att öppna/stänga takluckan med?
Det har du rätt i.. jag kan låna knappen från min C70 och testa!
av volle
Har testat med en annan fungerande knapp nu och det blev ingen skillnad, fortfarande stendött i takluckan när man trycker.
Någon måste väl kunna hjälpa mig med tips?
av *pettson*
volle skrev:Har testat med en annan fungerande knapp nu och det blev ingen skillnad, fortfarande stendött i takluckan när man trycker.
javisst..? Skaffa dej ett elschema så du vet vad du letar efter?
av volle
*pettson* skrev:
volle skrev:Har testat med en annan fungerande knapp nu och det blev ingen skillnad, fortfarande stendött i takluckan när man trycker.
javisst..? Skaffa dej ett elschema så du vet vad du letar efter?
Jo, visst..
Men innan jag börjar felsöka ordentligt tänkte jag bara höra här om folk hade erfarenheter av vad som "brukar" strula med elluckorna.. Det verkar dock inte så vanligt förekommande att de slutar fungera.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.