A80TD skrev:Jag kör med 3.2 bar i mina 205/55-16 dubbdäck. Däckverkstan hade fyllt dem så vid monteringen, upptäckte jag en tid senare när jag skulle kolla. Jag har fortsatt med det och det verkar fungera bra. Grymt is- och snöfäste och mycket måttligt slitage de två första vintrarna (3000-3500 mil). Stötighet ungefär samma som med sommardäcken med 2.9 bar, samma dim.Efter att ha läst om ditt däckstryck så dristade jag mig till att klämma 3,2 bar i mina 195/65-15 Nordfrost 3:or som dittills fått nöja sig med 2,5 bar.
Kan konstatera att bilen (naturligtvis) rullar mycket lättare. 0,85 mot normala 0,91 på den dagliga rutten.
Snö och is saknas däremot för stunden härnere "in the deep south", så is- och snögreppet kan jag dessvärre ej utforska.
När däcken var nya körde jag dock upp till Sthlm för att besöka bekanta. Det var i månadsskiftet november-december -05 och säsongens allra första snökaos drog in österifrån. Det började vid Ljungby och ökade succesivt ända fram till slutmålet Norrtälje. Vilken njutning att forsa fram i vänsterfilen på färska dubbdäck av hög kvalitet!
Fullständig kontroll.
Det gick som inte att misslyckas.
OT: Angående en annan tråd. Ja herregud vad bra Bike var dessa år på åttitalet.
Kul att du sparat numren! Är dock ej förvånad då jag i en annan tråd läste att du ämnade arkivera Ahlgrens bilar i V70 edition.
Så talar en hängiven.

- By klacken