NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickardrules
Är det någon som utnyttjat denna kurs som medföljer vid köp av en etanol bil? Värt att satsa en heldag på?
av GrandDanoise
Jobbar som Eco-instruktör, och bjuder dom på utbildningen så är det klart du ska gå, kostar runt 1500:- annars...
Snittsänkningen ligger på runt 15% och om du lyckas du hålla det på runt 10% av egen kraft efter utbildningen så innebär ju det att du kan "hoppa över" var 10:e tankning! Så utebliven inkomst tjänar du snabbt in om kursen går på en vardag.
Sen tycker jag att det e självklart att man ska lära sig att köra på ett miljömässigt bra sätt, att köpa miljöbil är ju bara halva jobbet.

Förutom att du spar bränsle så tar du dig fram snabbare!!!!!, slitaget minskar, olyckorna minskar, stressen minskar... Jag kan fortsätta, men tror du vet vad jag tycker... :lol:

Klart du ska gå på kursen, och den teoretiska delen, om den nu ingår brukar vara riktigt bra och givande!

PS! Min etanolare kör jag på en förbrukning som ligger som en bensinare, utan att köra som en bromskloss... tvärtom! DS!

/D
av matzen10
Tack för infon, GD!!

Fråga: Går kurserna enbart i GBG eller finns det fler platser man kan anmäla sig till? Har du möjligen någon länk till hemsida där man kan se datum osv..?!

M V H
---> M10
av GrandDanoise
Vet inte riktigt hur Volvos koncept ser ut, om det är en riktig utbildning du blivit bjuden på, med tex. ett presentkort....?
Om det är så, så ska det väl vara möjligt att höra av sig till vilken utbildare som helst där det passar dig. (Företrädelsevis behöriga trafikskolor..) För att det ska kännas "rätt" så kan du ju alltid leta reda på en skola som kör med liknande bil som du har om du känner för det.

Klicka på länken nedan och leta reda på nån som passar:
http://www.str.se/Andra-sidor/Sok/Post.aspx

/D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Här Kan du läsa om Volvos Cars EcoSafe Driving matzen! Det är instruktörer från Volvo Cars Driving Academy.
Kursen kostar annars 3250:-

13/2 går det en kurs.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Jensen
För dom som gör kursen i Stockholm så går den
på Barkarby flygplats, vet inte om det fins fler ställen i just Stockholm.

Precis som Cotag skrev, har också sätt […]

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]