- tor 31 jan 2008, 16:13
Kan man se numret utan att ta loss den?? Regnar ju både uppifrån, från sidan och underfrån här i Göteborg idag! Har ingen lust att stå där och skruva!
Moderator: Moderatorer
jika skrev:Jag släckte lampan innan idag.smidigast är att koppla upp bilen och läsa den i realtid. Då ser man om din massmätare bråkar eller om det är lambdasonden. Dock funderar jag ju mera på om du har en slang med luftläck nånstans. MEN det är inte ovanligt med massmätare som mäter fel. Då anser styrdonet att den är hel och tänder inte lampan.
Bilen har gått helt ok dom sista dagarna, ingen ryck eller något. Men 2-3 mil efter att jag hade släckt lampan så var det dags igen. Började att hoppa o rycka och när man stannade till så dog den. Var lite svårstartad efter det i nån minut. Startade till slut, testade att koppla ur luftmassemätaren när bilen gick på tomgång, blev ingen skillnad alls på tomgången, borde det inte bli det? Det enda som hände var att lampan började att lysa när jag drog ur sladden!
Ska man chansa att köpa en ny lmm? Eller något annat tips på vad det kan vara? Ska förbi en annan mack när jag kör hem efter jobbet imorgon..
jika skrev:Hittar ingen lmm på biltema som verkar fungera till min bil.ok alltså inte rätt boschnr där. Vad har du för boschnr på din massmätare?
Stenskott då rostar det inge konstigt med […]
Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]
Hur löste sig det här problemet?