Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av solo
Kan du spela in knackljudet?.. För lika gärna som det kan vara tryckarna som tickar högt.. kan det vara ett begynnande spel i ett vevlager.

Suck, har försökt spela in ljudet, men det hörs inte så markant. Har ju lämnat in bilen nga gånger...nu sist förra veckan. Ljudet e högre underifrån än när man lyssnar uppifrån motorn så att säga. Den sista mekanikern tror att det kan vara växellådan o han sa att jag skulle sälja bilen, men han kunde inte göra så mkt åt det för växellådan sitter så illa till. Kan någon ge mig tips på vart ja ska vända mig, någon som ja kan lita på..Har också hört ett ljud precis när jag saktar in så låter d ungefär som när bromsarna e dåliga...fast d kommer inte från dem....gnisslande ljud som försvinner nästan dir..Kan köra långt, bara d e en bra mek! (Bor i Uppsala) :-O)
av solo
Nu har ja kollat lite mer. Knackljudet försvinner om jag trycker ner kopplingen. Ej har växel i..Kan d vara lamellen?? :cry:
av *pettson*
solo skrev:Nu har ja kollat lite mer. Knackljudet försvinner om jag trycker ner kopplingen. Ej har växel i..Kan d vara lamellen?? :cry:
Nope lådan.. det är ett normalt ljud eftersom volvo inte lyckats att få synkringarna att sitta stilla. Det är ett skönhetsfel. Volvo själva åtgärdade detta genom att byta svänghjul till ett dubbelmassehjul. Det tar bort vevaxelns hastighetsvariationer. Dock är det en dyr lösning på ett skönhetsfel.
av solo
Aha! Suck, tycker inte om att det knackar! Så om ja nu säljer bilen behöver ja inte ha dåligt samvete....Tack för hjälpen! :shock:
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]