- fre 21 dec 2007, 08:33
För ca fyra månader sedan så köpte jag min första bil, en rostig och obesiktigad volvo 440 94:a. Jag fick köpa den för 1000kr av den dåvarande ägaren, det var så att den inte hade klarat av besiktningen med 6 tvåor som följd. Jag åkte och tittade på bilen och såg min chans att göra en bra affär då alla tvåor verkade vara "överkomliga"
1: Parkerings ljus höger fram
2: Bromsverkan p-broms
3: Otillräcklig rörelse reserv p-broms
4: Förardörr, "hänger" för mycket
5: Grenrörs läckage avgaser kommer in i kupe´n går ej mäta avgas värden
6: Otillräckligt mönster djup höger fram
Bra att veta
1: rost i framvagns balk
2: rost kommer inte i håg
3: rost var finns det inte :)
Det som inte stod i papperna var:
Att tomgången var hög typ 1200v/min och att den inte gick att varva mer än ca 3100v/min om man inte gav fullgas.
Läckage drivaxel damask v-fram. Bilen själv styr åt vänster när man accelererar och den själv styr åt höger när man bromsar.
Vatten tränger in i bagageluckan från hjulhusen, skärmkanterna och från skylt belysningen som har rostat bort (den ena i alla fall).
Stenskott i vindrutan som sabbar alla nya torkarblad man sätter dit. Höger strålkastar torkare lever ett eget liv :)
SRS lampan blinkar i tid och otid.
Bältesträckare passagerar sätet höger fram har löst ut.
Sätes värme förar stol fungerar ej.
Vibrationer på bilens högra, kraftigare vid stark acceleration
Spricka i vindrutan (i kanten nertill)
Batteriet var nästan helt slut, började liksom se ut som en bulle på sidorna
Kommer inte på mer just nu Men jag är liksom nöjd typ åter kommer med del 2 om vad jag gjort för att få bukt på det mesta :)
1: Parkerings ljus höger fram
2: Bromsverkan p-broms
3: Otillräcklig rörelse reserv p-broms
4: Förardörr, "hänger" för mycket
5: Grenrörs läckage avgaser kommer in i kupe´n går ej mäta avgas värden
6: Otillräckligt mönster djup höger fram
Bra att veta
1: rost i framvagns balk
2: rost kommer inte i håg
3: rost var finns det inte :)
Det som inte stod i papperna var:
Att tomgången var hög typ 1200v/min och att den inte gick att varva mer än ca 3100v/min om man inte gav fullgas.
Läckage drivaxel damask v-fram. Bilen själv styr åt vänster när man accelererar och den själv styr åt höger när man bromsar.
Vatten tränger in i bagageluckan från hjulhusen, skärmkanterna och från skylt belysningen som har rostat bort (den ena i alla fall).
Stenskott i vindrutan som sabbar alla nya torkarblad man sätter dit. Höger strålkastar torkare lever ett eget liv :)
SRS lampan blinkar i tid och otid.
Bältesträckare passagerar sätet höger fram har löst ut.
Sätes värme förar stol fungerar ej.
Vibrationer på bilens högra, kraftigare vid stark acceleration
Spricka i vindrutan (i kanten nertill)
Batteriet var nästan helt slut, började liksom se ut som en bulle på sidorna
Kommer inte på mer just nu Men jag är liksom nöjd typ åter kommer med del 2 om vad jag gjort för att få bukt på det mesta :)
V70 Drive Momentum MY12, Clio 1.2 RN MY99, A2 1.4 TDI MY04, 900 S 2.3i MY97, 626 MY93, 440 2.0 MY94.