Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
jojjeblom skrev: Jo Biltemas är ju ganska billiga, det är nästan lagom att köpa 5st satser och köra med bara låsbultar :D .

Då tar det nog lite tid för tjuvpacket att få av hjulen.
Om man ska köra alla bultar som låsbultar så är det överhängande risk att det blir problem :wink: .... Tror nog att det får bli däckfirma jag köper dem på, fast å andra sidan så har biltema fått in riktigt snygga färger på sina bultar :lol:
av PoloPrinsen
Vore det inte bäst om ingen ens ville ta fälgarna? Skulle tro att det är det ultimata skyddet. Antingen fixar man fula billiga stålfälgar eller så får man ge intryck av att ha det på bilen.

Finns det fälgsidor som passar till 17,18,19 tum och som gör att hjulen ser fattiga ut? Verkar inte så.

Att spendera från 29:-/st till 99:-/st för att försöka dölja sina stålfälgar gör väldigt många. Ofta med patetiskt resultat!!!

Skulle jag vilja köpa nått för att ändra utseende på en av mina 2 bilar (polo diesel-98 samt S60-05) så väljer jag knappast att försöka få ett fränare eller stiligare utseende på min polo. den är iaf ingen skönhet. Volvon har jag nån volvokatalogs 7-ekers alufälg på. Den skulle jag kunna tänka mig att köpa fula plastbitar till för att kunna "styla ner" bilen lite. Vore ultimat att ha på en resa .

Finns det att få tag på fälgsidor som gör att tjuven skiter i min bil o tar dina hjul istället? ;-)))

Som det är nu så har jag 1 låssats. blir snart 1 till.

Mvh PP
av anp
Jag har låsmuttrar på min Volvo som köptes på HCJ bildelar i Göteborg för 20 år sedan, och de fungerar mycket bra än idag vad gäller ingrepp mm. Inga direkta slitage eller rostproblem noterade.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainded skrev:Jag kör saab, däckverkstaden brukar börja svära och kön bli längre och längre när dom försöker byta till vinter/sommardäck då bultarna självdrar sig så grönj*vligt att jag inte ens ger mig på att försöka byta själv. Att ha reservhjul med sig är menlöst då jag ändå inte får loss det punkterade hjulet...

Har böjt både telskopskaft och fälgkors när jag försökt så saab-bultar är nog att rekommendera ;)

mvh
Anders
Verkar ju som att Saab allmänt är jävliga att lossa hjulen på. Jag hjälpte en kompis med detta och kan säga att både bultarna och fälgen satt fast så in i helvete.

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?