- sön 13 jan 2008, 15:52
Hej! Har haft likadant problem med min bil...till en början blinkade ETS lampan bara till o slocknade efter nga sek...sen började den gå illa på tomgång och sackade när ja gasade...Gick till min FAVVOmek....som gladeligen tog emot min bil ....de gjorde en felsökning o fann en del felkoder, kostade typ 700kr, men de kunde inte göra ngt för de ej va berättigade till det...alltså helt bortkastade pengar...d va ba o åka till volvo som bad mig lämna bilen direkt...spjälhuset (heter d så) herren på volvo förvarnade mig om att det antagligen skulle bli tvunget med ett byte, kostnad runt 8000kr Hur som helst blev jag uppringd efter nga dagar o d visade sig att de bara behövde göra d rent...kostade 3500kr...suck....
Har själv ett litet problem....har knackljud från motorn o d e värst när bilen e kall...har haft den inlämnad för d, men de säger att d beror på kåpan som sitter över ventilerna...azå d e inte kul ....folk, speciellt män vänder sig om o skrattar när jag startar bilen,.....knackar liksom ordentligt...bilen e servad på verkstad med täta mellanrum...bra olja,,,,däremot upptäckte de att d va lite växellådsolja, kan d va växellådan?...suck...ngn som vet vart ja ska vända mig... ?:-/ Har en v70XC-99 ?:-/ Motor B5254T
Mvh
Pia