Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

håller på att byta motor i min 940 efter att min syster körde trots att motorlampan lös och topplocket bl.a smälte.

Nu är jag i det stadie att ansluta alla slanger och kablar för att hissa ner motorn igen men jag var dum i huvudet och fotade inte hur allt var kopplat.

har kollat i Haynes gör-det-själv handbok och partouq men dom hjälper mig inte med hur allt ska anslutas igen. T.ex kyl- och oljeledningar från turbon.

Vad kan jag göra?
Hej, jag har en Volvo 740-92 med regina system. Något är skumt med min fläkt(tror jag). Det är nämligen så att de desto snabbare jag kör desto mer blåser det i kupén, jag kan ändra vart jag vill att de ska blåsa men jag kan inte ändra värmen och ac:n har slutat funka också. Och jag kan inte ändra hur mycket jag vill att de ska blåsa utan de blåser endast desto mer desto snabbare jag kör.Har kopplat fläkten direkt på 12v batteri och den flåsar på bra. Har även mätt strömmen i kontaktstycket, den fick 10v när den stod me tänningen på. Någon som har någon idé vad som kan ha hänt?
Sommartider HEJ, HEJ

Sitter nu på våran grillplats bakom kl[…]

Kanske långsökt men man kan tydligen f&[…]

anslutnings skiss för b230fk?

Hej, jag har en Volvo 740-92 med regina system. N&[…]

Konstig ABS.ring

Tack för snabbr svar. Min bil är en 2011[…]