EX30(24-), EX60 (27-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Jgo
#1630143
Igår drabbades ganska många (bland annat jag) för ännu en försening. Blev uppskjutet 2 veckor för min del. För tre veckor sedan sköts det upp en vecka, så från min preliminära vecka 44 jag fick i början är jag nu på vecka 47. Knäpptyst från Volvos håll, så återstår att se om det blir något uttalande från dom
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1630259
Härlig bil att ratta runt med. :-)

20260618_114104_copy_2000x1500.jpg
20260618_114104_copy_2000x1500.jpg (954.19 KiB) Visad 2347 gånger
20260618_114112_copy_2000x1500.jpg
20260618_114112_copy_2000x1500.jpg (837.06 KiB) Visad 2347 gånger
av Jgo
#1630274
fjohan82 skrev: tor 18 jun 2026, 11:50 Härlig bil att ratta runt med. :-)


20260618_114104_copy_2000x1500.jpg


20260618_114112_copy_2000x1500.jpg
Nice! En snabb recension/första intryck? :-)
av UnleashFusion
#1630275
fjohan82 skrev: tor 18 jun 2026, 11:50 Härlig bil att ratta runt med. :-)
Blev du sugen på den? din "framtida ersättare" ?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1630276
Jgo skrev: tor 18 jun 2026, 19:56
fjohan82 skrev: tor 18 jun 2026, 11:50 Härlig bil att ratta runt med. :-)


20260618_114104_copy_2000x1500.jpg


20260618_114112_copy_2000x1500.jpg
Nice! En snabb recension/första intryck? :-)
Väldigt fin bil på många sätt!
Detta exemplar som är en P10 Ultra med extra allt hade dock inte senaste mjukvaran, skulle visst uppdateras nästa vecka.

Accelerationen är svår att beskriva om man inte har upplevt den innan, nästan onödigt snabb/stark. :-)
Lite fundersam på handtagen, men de ska ju funka. Ytan man trycker på är som till bakluckan på många bilar, med blotta ögat tror ja det ska funka även över tid.
Handtagen på insidan är dolda i dörrsidan, hittade först inte var man skulle ta tag för att stänga. :-)

Lite liten ratt kanske men bilen är lätt att köra och manövrera så den räckte gott till.
Det finns gott om fack för förvaring och bilen upplevs som luftig och rymlig i kupén.

Ska man hitta något att klaga på?
Ryggstöden i baksätet fälls elektriskt men måste fällas upp manuellt.

Det känns som att den som har beställt bilen kommer bli mycket nöjd! :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1630277
UnleashFusion skrev: tor 18 jun 2026, 20:02
fjohan82 skrev: tor 18 jun 2026, 11:50 Härlig bil att ratta runt med. :-)
Blev du sugen på den? din "framtida ersättare" ?
Jo klart det kliar i fingrarna, det är dock väldigt mycket pengar som ska ut om man som jag inte har förmånsbil.
Absolut att den kommer bli intressant för många om 3 år när "3-årsbilar" byts in. Man vet ju inte hur utvecklingen ser ut då men den kommer nog få höga priser som begagnad.
av Dafro
#1630359
Helt klart snygg i svart, fronten blir inte lika framhävande, är dock lite sugen på heather bronze. Ska provköra i närtid.
av Dafro
#1630610
Nu har jag provkört och får väl erkänna att jag inte ör lika imponerad som föregående inlägg. Visst tygklädsel är riktigt trevligt men att ställa in ratt via skärmen var ju inte optimalt och knappen på ratten kändes sådär och det var onödig fördröjning. Inte så tyst som jag hade förväntat mig med en plus med 20”, bullrar mer ön min BMW med 22. Till sist nör min fru skulle pröva som är ca 150 cm lång så upplevde hon att hon inte kom nog högt upp, ör är bättre i vår BMW IX och nör jag kom tillbaka till vår bil så håller jag helt med. Var helt inne på en EX60 men tror inte det blir en sådan som nästa bil. Lutar mer åt en Toyota bz4x, troligen touring.
Användarvisningsbild
av olindh
#1630648
Dafro skrev: Igår, 16:47 Nu har jag provkört och får väl erkänna att jag inte ör lika imponerad som föregående inlägg. Visst tygklädsel är riktigt trevligt men att ställa in ratt via skärmen var ju inte optimalt och knappen på ratten kändes sådär och det var onödig fördröjning. Inte så tyst som jag hade förväntat mig med en plus med 20”, bullrar mer ön min BMW med 22. Till sist nör min fru skulle pröva som är ca 150 cm lång så upplevde hon att hon inte kom nog högt upp, ör är bättre i vår BMW IX och nör jag kom tillbaka till vår bil så håller jag helt med. Var helt inne på en EX60 men tror inte det blir en sådan som nästa bil. Lutar mer åt en Toyota bz4x, troligen touring.
Nu har jag inte provkjört EX60 men stolarna måste väl gå att ställa i höjdled till önskad höjd?
Toyota bz4x fick dåligt resultat i Vi bilägares bullertest.
av Dafro
#1630657
Är väl svårt att komma högre än max?
Maxhöjden gav sämre framåtsikt än vår IX.

Har inte sett det testet men provkört bilen. Försökte läsa testet men var låst så jag vet inte vilka hjul det var på den dom provkörde, men ex60 var inte direkt dödstyst. Min IX med 22” är tystare.
Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil no[…]

El-fel i 940 -92a

Fel-kod-dosan har jag redan kollat med -"Inga[…]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html https:[…]

EX60

Är väl svårt att komma högre […]