NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s_hagen78
Det är så typiskt för när det är runt nollan eller kallare fungerar oftast
inte knappen för rumpvärme på förarsidan och elbakruta/sidospeglar.

Jag lämnade in bilen för 6000-milaservice och bad dom kolla på detta men killen ringde och då fungerade självklart knapparna. Att lägga pengar på felsökning när felet inte visar sig tyckte både jag och meken verkade onödigt och han hade heller inga bra förslag på åtgärder.

Garantin har gått ut på bilen men jag påpekade detta innan garantin gått ut och åtgärden då var uppgradering av mjukvaran och det verkade bli bättre. Även knapparna på den integrerade telefonen spökar vid kyla men knapparna i ratten fungerar klockrent.

Har någon nått bra tips? Minusgrader, skinnklädsel och ingen rumpvärme är ingen höjdare :(
Användarvisningsbild
av vickan
Min bil har något fel med en kontakt i a-stolpen, som går på garantin (fabriksfel) som mecken berättade kunde orsaka problem med klimatanläggningen, eluppvärmningen av speglar samt problem med elhissar, dörrlås o annat. Tydligen var det någon central kontakt som det mesta gick igenom..

Kanske kan vara till hjälp?
Användarvisningsbild
av s_hagen78
Det är inte spegeln eller stolsvärmen det är fel på det är knapparna i panelen:(
Användarvisningsbild
av vickan
s_hagen78 skrev:Det är inte spegeln eller stolsvärmen det är fel på det är knapparna i panelen:(
Finns ju att köpa hos JB i jönköping eller Karstorp bildemontering och sedan byta, kanske som en sista utväg...

Fick du ingen maxagaranti eller liknande när du köpte bilen?

Tycker iaf du ska börja med att gå tillbaka till handlaren du köpte den av och ta det därifrån! Du påpekade felet Innan garantin var slut och de avhjälpte ju faktiskt inte det!
Användarvisningsbild
av s_hagen78
Jaja, inte pga ovan anledning men nu åker jag BMW 525 Touring istället. Jäkligt fin bil men jag saknar klippet i t5:an ibland:(

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]