- Idag, 15:51
Hej. Ny på jagrullar.
Detta borde funka på cabbar 1997-2005 om dom är utrustade med deadlock.
Jag har en C70 cab 2000, i går var batteriet dött, troligtvis p.g.a. glömd innerbelysning.
Ja, bilen är utrustad med sk. deadlock(30sek efter låsning med dosan hörs ett extra klick)
Och ja, bilens dörrlås går inte att öppna med nyckel, inte med dörröppnaren på insidan om man
kommer åt den.
Alla sätt som beskrivits av andra med strömsättning av olika punkter kan fungera men jag
valde att manuellt öppna cabtaket som Vparts beskriver i en video om trasig wire.
Man kommer in i bagaget med nyckeln, det låset har inte deadlock.
Ett verktyg inlåst i handsfacket med det gick bra med en bred skruvmejsel istället för det
första momentet. Mycket försiktig användning av skruvdragare i andra momentet.
Med taket öppet finns två alternativ, är man vig ålar man in och drar i huvöppnaren, är man
ensam får man åla ut samma väg man kom in då det inte går att öppna dörrarna inifrån
utan ström i batteriet.
Är man två så kan den andra strömsätta bilen med startkablar eller batteriladdare så kommer man nog ut.
Eller så gör man som jag gjorde, fixade en två-tre meter lång stång och fixerade en lagom stor krok i ena
ändan men den måste sitta ordentligt för huvöppnaren är ganska trög.
Jag lös med en stark ficklampa och letade reda på det röda handtaget och drog tills huven sa klick.
Stäng taket men slå INTE igen HUVEN, lägg något över huvlåsen tills du har laddat eller satt i ett laddat batteri.
Annars får du göra om samma sak igen.
Nu står batteriet på laddning med en typ c-tek laddare, får hoppas att alt funkar sen.
JackC70