- fre 28 dec 2007, 16:28
En jämförelse är att mitt företag (japp, det är en tjänstebil jag ska ha) ska leverera IT-system till Volvo. Systemet är en basvara och kostar ca en halv miljon. Tror du då Volvo skulle acceptera en leveranstid på 19 veckor, för en vara "out of the box" med bara hårdvara och operativsystem gjort, utan att kräva kompensation? Näver sa bävern!
Att sedan min volvoförsäljare säger att bilen kan levereras v.52 när jag skiver på papprena, men efter ett par dagar upplyser mig om att leverans sker månadskiftet januari/februari gör inte hela historien bättre.
Av rent principiella skäl borde jag välja Saab eller Toyota nästa gång. Fast jag kommer nog ändå att välja volvo.. :lol:
Hur som helst, det börjar iallafall närma sig!
Orfeous skrev:appropå Gent vi levererar produkter till Gent från mitt jobb :) fast dock inte till personbilar utan till lastbilshytter typ Volvo och Renault. Träinredning bland annat och sängar.Jag, som kund, har väldigt liten förståelse för att det kan ta 19 veckor att pråla ihop en bil som man redan har en färdig line för (iallafall grunden). Om man sedan har optioner, i mitt fall väldigt få, gör förståelsen mindre.
Jag kan förstå att det kan ta långtid ibland i produktion och att de finns ivriga kunder som vill ha sin bil färdig på 1 vecka. Men tänk er själv att vara montör t.ex. Det blir felmonteringar, grejor går sönder, det blir förseningar.. bilen kanske fick fel färg eller blev ful i lackering osv... vissa montörer t.ex kanske är på upplärning och därför kanske det dröjer lite extra med deadline.
Vänta och acceptera väntetiden tycker jag eller åk dit själv och ge dem en hjälpande hand eller två :)
Förresten jag har sett väldigt många Dieslar och flexifuel V50's utanför volvo i umeå. De är en uppsjö. Troligtvis tjänstebilar allihopa. De blev som en rush detta med flexifuel.
En jämförelse är att mitt företag (japp, det är en tjänstebil jag ska ha) ska leverera IT-system till Volvo. Systemet är en basvara och kostar ca en halv miljon. Tror du då Volvo skulle acceptera en leveranstid på 19 veckor, för en vara "out of the box" med bara hårdvara och operativsystem gjort, utan att kräva kompensation? Näver sa bävern!
Att sedan min volvoförsäljare säger att bilen kan levereras v.52 när jag skiver på papprena, men efter ett par dagar upplyser mig om att leverans sker månadskiftet januari/februari gör inte hela historien bättre.
Av rent principiella skäl borde jag välja Saab eller Toyota nästa gång. Fast jag kommer nog ändå att välja volvo.. :lol:
Hur som helst, det börjar iallafall närma sig!
Volvo V50 1.8F Summum MY08
Volvo 745 GL -88 Blackline
Opel Corsa Swing - 89 (ska säljas)
Volvo 745 GL -88 Blackline
Opel Corsa Swing - 89 (ska säljas)