Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick i mailet att om jag vill fortsätta använda internet i bilen vill Volvo ha 1000kr år.

Det hade väl iofs varit fine om deras system fungerat bra. Men i princip från det jag haft bilen till nu har det varit en massa problem, omstarter, glitches etc.

Nu med senaste versionen, 5.0.5, verkar den blivit mer tekniskt stabil. Det var ju bra!

MEN de har ändå lyckats förstöra i princip hela utseendet i huvudskärmen men den, i 98% av fallen, onödiga "app" raden och den understa raden som gör att tex spotify har väldigt lite skärmutrymme som gör det betydligt svårare att scrolla musik. I mitt fall, då jag kör en del och helt enkelt gillar musik, ångrar att jag uppgraderade då detta är viktigare för mig än att jag behöver starta om systemet någon gång i månaden...

Så med detta sagt så känns det väldigt tondövt av Volvo att begära 1000kr år för något som fungerar dåligt och tro att kunderna är ok med detta? 1000kr är en skitsak i sig men något jag stör mig på när jag inte får det värde jag får, och dessutom som sagt haft problem med under lång tid.

Det hade kanske varit smartare att de hade väntat med att börja plocka ut pengar tills de hade undersökt om kunderna är nöjda först...
Du kan se det som en marknadsundersökning. :-D

Om väldigt få väljer att uppgradera så vet Volvo att de behöver göra något åt det hela. Om i princip alla väljer att betala så är produkten tillräckligt bra.

Så gillar du inte vad de gjort -- rösta med fötterna och låt bli att betala och kör alternativ uppkoppling.
XC60Recharge skrev: Igår, 14:17 Du har fri surf till Google bilarna de äldre sensus har bara uppkoppling mot Volvo Cars appen därav är det ju billigare.
Okej, tycker dock det låter lite dyrt men kan förstå eftersom data kostar. Kör Carplay och använder bara appen för att värma på vintern och starta för att kyla på sommaren, men gör mest det för jag har små barn så de inte behöver sätta sig i en kall/varm bil, så för det är det värt 430kr, hade jag inte haft små barn hade jag nog inte ens betalat för det :-D

1 mm är ju ingenting tänker jag

När det kommer till start av värmaren […]

Ny katalysator till B234F

Fick kapa av det främre avgasröret prec[…]

Rost- och galvsläpp

Då är det en extremt stor lackskada som[…]