Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Edwe
Någon mer som infonainment systemet startar om ofta?
För mig händer det nästan vid var tredje start, men oftast på morgonen. Det startar dock mycket snabbt.

Hmm igår blev info systemet helt svart under fär på motorväg, försökte starta om men att hålla in knappen under centerdispayn väldigt länge, gav till slut upp och efter 3-4 minuter startade den om själv
av Supfam
Ja, det är ännu ett fel med uppdateringen. Jag gillade den balansen som fanns innan, nu håller sig droppen långt nere = man kommer starta motorn omedvetet om man inte kör pure.

Innan var man ändå tvungen att gasa en del för att dra igång motorn.

Sen har jag märkt att bilen inte rullar lika lätt i pure, då den frirullar när man släpper gasen. Ingen indikation på att bilen bromsar, men efter min ryggkänsla och ”mätpunkter” ute på vägarna så har jag mindre km/h från punkt A till B mot tidigare.

Mer specifikt så finns det en plats där jag går in i en kurva i 90 km/h och högsta hastigheten som nåddes i slutet på nedförsbacken var 102 km/h. Nu efter x antal prov kommer jag inte över 98 km/h.

Ingen stor grej, men märkligt.
TurboDanneV70 skrev: tis 31 mar 2026, 06:38 Nån mer som märkt att när man kör med batteri på behåll så startar bensin motorn mycke snabbare. Alltså att droppen hamnar mycke längre ner än tidigare när den ändå har laddat i lite när man kört.
Förut när man hade på behåll så när den väl stängde av motorn och ville göra av med överblivna energin så va den mycke bättre på det. Svårt att förklara men ni fattar nog.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Teslan är ju faktiskt 10 år före v[…]

Bromsok till V60, vad välja?

Förstår helt och fullt, avgiften var […]

Volvo v60 MY27 ny motor

Som du själv säger, Ska du än[…]

Dålig räckvidd XC60 -2026