Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

av 73k
Hej! La om till sommarhjul idag och såg en skruv i ett av framdäcken, mitt på slitbanan. De är bara strax över år gamla och vill därför laga det.

Läste att däcket ska lagas från insidan, så det är ju ett krav. Är det någon som vet om duktiga firmor som gör det i Göteborgsområdet? Tack på förhand!
73k skrev: Idag, 12:27 Hej! La om till sommarhjul idag och såg en skruv i ett av framdäcken, mitt på slitbanan. De är bara strax över år gamla och vill därför laga det.

Läste att däcket ska lagas från insidan, så det är ju ett krav. Är det någon som vet om duktiga firmor som gör det i Göteborgsområdet? Tack på förhand!
Samtliga vettiga kan laga det på önskvärt sätt

Det är inget krav annat än om möjligt från din sida att det ska lagas inifrån. Enda anledningen till att däckorganissationens paraply STRO rekommenderar lagning inifrån är att det sker en mer omfattande inspektion av däckets skick
Användarvisningsbild
av Erik Å
Ett litet hål någorlunda mitt i slitbanan går utmärkt att plugga utifrån.
Men flertalet däckverkstäder brukar säga att däcket måste tas av för inspektion.
Det går att hitta verkstäder som är mer flexibla.. :-D
Jag har fått såna pluggningar gjorda flera gånger, de funkade perfekt tills däcken var slut.

.. låser alltid men låser aldrig up[…]

Hög Motortemperatur

Kolla att kylvätskenivån i exp-kär[…]

Felkod CI-221 Vehicle speed signal missing har l[…]

Blir intressant att se om Iran-blockaden med autom[…]