Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Det er et godt spørsmål. Jeg begynte å tenke mer seriøst på en utskiftning i fjor sommer, og en helelektrisk bil er på sett og vis blitt obligatorisk her i Norge. I tillegg er utvalget av nye(re) biler som går på fossilt drivstoff nesten fraværende, så man har et ganske begrenset utvalg. XC60-en jeg har er bilen som alle andre aktuelle biler måler seg mot, og med tanke på hvor fornøyd jeg er, så er det en skikkelig tøff konkurrent mot de fleste. Både i form av ventilerte seter med massasje, B&W-lyd, fungerende app-styring og Android Auto, bakkeklaring, lave drifts- og vedlikeholdsutgifter (bank i bordet!) og sikkert en helt haug andre ting som jeg tar for gitt. Det eneste jeg egentlig savner er lengre elektrisk rekkevidde.

EX60-en er likevel en velkommen, hyggelig og etterlengtet nyhet fra Volvo som jeg definitivt skal ta en kikk på så snart den står utstilt her i området. Bilens størrelse er ganske "spot on" og prisingen fremstår ikke helt absurd. Samtidig må jeg dessverre si at alle de negative sakene om XC40/C40 og EX90 har gitt Volvo et frynsete rykte, noe jeg selv tenker over. Derfor er jeg nok litt avventende til å kjøpe en helt ny modell med alle barnesykdommene de pleier å ha, så et skifte til EX60 vil i så fall først skje et år eller to etter lansering. Spørsmålet er da om jeg greier å vente, eller om jeg må forlate Volvo-skipet for denne gang. En ny XC60 har en veiledende pris på over 1 mill. NOK her i Norge, og de nyere XC60-bruktbilene er priset så vanvittig høyt, selv med latterlig lavt utstyrsnivå som gjør at jeg "mister" masse ekstrautstyr som jeg har i dag, så det er EX60 som er kandidaten per nå. Det blir som sagt spennende å se den utstilt og lese tester.
Kloka tankar! Även om min bil är lastgammal är jag lite i samma sits, jag har det jag behöver, av den anledningen har inte jag tagit mig för att byta ut V60'n ännu. Har kikat lite på XC40 B4 AWD från 2022, den sista bilen med klassisk drivlina som bör fungera bra över tid. Lite gammal om man ändå byter, men det är ingen nyare bil som lockar mig.

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]