Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisketorp
*pettson* skrev:
Fisketorp skrev:
*pettson* skrev: Ta bort handskfacket, bakom det sitter fläktmotståndet inskjutet i ventilationskanalen så det kyls. Du hittar det plättlätt..
Tackar så mycket måste fått många klappar i år pettson så snäll och hjälpsam som du e :D
hmm låt mej tänka..*funderar.. eftersom jag hatar julen rent allmänt och anser att man ska vara trevlig resten av året/livet egentligen istället för att vara hädisk och inbilla sej att dagens jul handlar om att fira jesu födelse.. så fick jag .. två databöcker och ett presentkort på en klädbutikskedja.. jag får förutsätta att presentkortet är en pik.. Dom har ALDRIG NÅNSIN haft saker i min storlek.. sen är det ju inte riktigt en herraffär..Men jag har hälsan och lever det är en form av belöning det med.
ja må du leva länge och väl specielt hälsa för att skriva fler eminenta svar på detta forum 8)
av Edgarn
kan man koppla ngn knapp till fläkten som man kan starta själva fläkten me knappen*???
av Fisketorp
Edgarn skrev:kan man koppla ngn knapp till fläkten som man kan starta själva fläkten me knappen*???
Det borde ju galant. dok kanske det är svårare att få till de 3stegen med en vanlig knapp?
av *pettson*
vanligast är att fläkten är problemet. Att den går så kärvt att den inte vill starta jämt på alla lägen..
av TheDan
Jag tror att man skall byta kupéfläkten ganska omgående om man misstänker att den kärvar, annars jobbar fläktmotståndet väldigt mycket hela tiden för att orka driva fläkten med följd att även det pajar.
av Edgarn
fläkten är bytt provat med 2 olika men samma sak dock starta fläkten idag även gjort detta innan bara startar när den själv vill och då går den som den ska man kan styra hastigheten OSV... sen när man startar om bilen så funkar den inte sen efter ett tag kan den bara börja igen... min ser ut så här http://www.speedyshare.com/324998172.html

vet inte va detta är men det är ngn tidigare ägara som satt ditt den,,,,

bilen är en 850 t5 94.a
av *pettson*
Edgarn skrev:fläkten är bytt provat med 2 olika men samma sak dock starta fläkten idag även gjort detta innan bara startar när den själv vill och då går den som den ska man kan styra hastigheten OSV... sen när man startar om bilen så funkar den inte sen efter ett tag kan den bara börja igen... min ser ut så här http://www.speedyshare.com/324998172.html

bilen är en 850 t5 94.a
Känns som om du har en importare?.. Det är en digital variant av vår vanliga klimator. Fläkten är densamma för det. MEN då är fläktmotståndet ett annorlunda. Då är det troligen så att det krånglar för dej..
Det där är INTE manuell styrning med lägena 1,2,3,4...
av Edgarn
*pettson* skrev:
Edgarn skrev:fläkten är bytt provat med 2 olika men samma sak dock starta fläkten idag även gjort detta innan bara startar när den själv vill och då går den som den ska man kan styra hastigheten OSV... sen när man startar om bilen så funkar den inte sen efter ett tag kan den bara börja igen... min ser ut så här http://www.speedyshare.com/324998172.html

bilen är en 850 t5 94.a
Känns som om du har en importare?.. Det är en digital variant av vår vanliga klimator. Fläkten är densamma för det. MEN då är fläktmotståndet ett annorlunda. Då är det troligen så att det krånglar för dej..

okok så då ska man byta motståndet?? måste man in på volvo då??? va kan ett sånt kosta? MVH
av *pettson*
Edgarn skrev:
*pettson* skrev:

bilen är en 850 t5 94.a

okok så då ska man byta motståndet?? måste man in på volvo då??? va kan ett sånt kosta? MVH
Ta ur ditt och se vilken variant du har? Antingen gäller volvo eller en skrot oavsett vilken variant.. :wink:
av Edgarn
*pettson* skrev:
Edgarn skrev:
*pettson* skrev: Känns som om du har en importare?.. Det är en digital variant av vår vanliga klimator. Fläkten är densamma för det. MEN då är fläktmotståndet ett annorlunda. Då är det troligen så att det krånglar för dej..

okok så då ska man byta motståndet?? måste man in på volvo då???? va kan ett sånt kosta? MVH
Ta ur ditt och se vilken variant du har? Antingen gäller volvo eller en skrot oavsett vilken variant.. :wink:

okok får ringa volvo imorn då.. bilen är svenksåld.. hoppas dom inte ha super höga priser på det. :roll: idag när jag hade kört med bilen så när ja kom fram där ja skulle hämta min polare så stängde jag av bilen satta nyckeln på radioläge så efter 30sec hör man ngt konstigt klicknde ljud 2,3 gånger sen starta fläkten.. men va död sen när jag starta bilen igen :shock:

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]