Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har väldigt stor betydelse om det är gamla eller nya drivlinan. Dels 8,5-9 mot 5,5 mil på sommaren. Dels högre motoreffekt. Och bättre samspel.

Bilen har ju ingen fyrhjulsdrift som går sönder egentligen. Det är elmotor bak och bensinmotor fram.

Man ska absolut välja en riktigt bra maskinskadeförsäkring även om det kostar lite mer. Pajar något blir det rätt dyrt men batteriet just brukar hålla.
Den ska vara tillverkad sent 22 eller senare, den du är intresserad av har lilla batteriet och elmotorn (tillverkad -21). Av erfarenhet rekommenderar jag det stora batteriet/elmotorn. Väldigt stor skillnad i hur de jobbar i framför allt hybridläget. med lilla elmotorn går bensinmotorn igång bara man petar på gasen medan med stora elmotorn går det att köra på bra utan att bensinarn hoppar igång hela tiden. Med min (sen 22:a) kommer jag ca 5-5,5 mil vid -5°C och ca 6,5-7 vid +10°C på bara el...

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]

LÖST tankmätaren stod på 1/4 kvar […]