Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av idrive2
Hej jag har en diesel v70 -99 som inte får ström till OBD-uttaget vid armfacket. Försökte kolla säkringen men hittade ingen i motorrummet. Finns det mer säkringar någonstans eller finns det ingen på den här bilen? Måste besiktas nästa vecka och det lyser alla möjliga lampor på instrumentbrä.
av idrive2
Hur menar du? Bilen startar och jag kör den varje dag. Ingen ström till OBD uttaget varken då jag har vridit på strömmen med nyckel eller då motorn är igång.
Användarvisningsbild
av lennarte
Är där inte blinkdosa på den modellen.....Har för mig att där var det på en jobbarkompis V70 -99. Det var ju lag sedan något år på det i USA, men i Europa överlevde blinkdosan längre. Där kan ju sitta OBD uttag som inte är kopplat. Volvo hade ett eget system ett tag, som inte används längre. Då kan man använda en blinkdosa från en äldre modell och löda på ett OBD uttag från t.ex Kell o Co och få ut felkoder den vägen
av idrive2
Använde OBD uttaget då jag tog bort motorlampan före besiktning förra året och då jag ställde timing på pumpen så vet de ska borde fungera. Då jag satte i scannern i uttaget så fick den inte nån ”connection” (scannern började inte lysa). Tog fram en multimätare och då jag kollade kom det ingen ström till uttaget. Det va därför jag undrade om det finns nån säkring att kolla fö det borde vell finnas eller? Funderade annars om nån kabel har gått av till uttaget.
av S6024t
-99,bryr sig bes,överhuvudtaget om typ om motorlampan lyser,hade en -99 Camaro som motorlampan tändes när jag var på väg till bes,men inte ett ord eller koll om det hela!
OM RYSSEN KOMMER

Svårt att få ihop det, det är ju[…]

Volvo car UX

Den kommer när den kommer, jag tror inte ett […]

Tjenare! Har precis skaffat en S80 2007. Markbelys[…]

Det är nog en kombination av att den kän[…]