Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Favazza
Häromdagen uppdaterade jag min telefon och efter detta så får jag inte internetdelning att fungera i bilen.
Provat alla möjliga saker, men får inte fram jordgloben uppe till vänster och således fungerar t.ex. inte Spotify.

Någon som varit med om liknande och har tips vad man kan testa?
Gäller My20.
HeavyMetal skrev:Kolla så du har "Maximera kompatibilitet" aktiverat i internetdelning på din iphone.
Testade det utan resultat.

Det jag hittat är att om man är inne i menyn och ser vilka telefoner som är anslutna så "blinkar" jordgloben. Ibland lyser den några sekunder, sen slocknar den. Vet inte om det var så tidigare.
Men globen kommer aldrig upp uppe i raden till vänster och någon uppkoppling finns inte.
Favazza skrev: Idag, 08:50
HeavyMetal skrev:Kolla så du har "Maximera kompatibilitet" aktiverat i internetdelning på din iphone.
Testade det utan resultat.

Det jag hittat är att om man är inne i menyn och ser vilka telefoner som är anslutna så "blinkar" jordgloben. Ibland lyser den några sekunder, sen slocknar den. Vet inte om det var så tidigare.
Men globen kommer aldrig upp uppe i raden till vänster och någon uppkoppling finns inte.
Testa att göra en hård omstart av telefonen.
https://support.apple.com/sv-se/guide/i ... 3c3ee6/ios

Nästa steg är att göra en fabriksåterställning av Sensus.
Omställning av telefonen gjorde jag efter lite forskning på Apple-forum.

Tänkte starta om Sensus men av det jag kan hitta (hålla hem-knappen inne i 20 sek) fungera inte. Skärmen släcks ner, förutom nedersta raden, men systemet startar inte om :x
av HeavyMetal
Favazza skrev: Idag, 16:30 Omställning av telefonen gjorde jag efter lite forskning på Apple-forum.

Tänkte starta om Sensus men av det jag kan hitta (hålla hem-knappen inne i 20 sek) fungera inte. Skärmen släcks ner, förutom nedersta raden, men systemet startar inte om :x
Går inte att starta om Sensus med den knappen som på Googles AAOS utan Sensus startar alltid om på nytt när du sätter dig i bilen när den varit avstängd i några minuter.

Kolla när verkstaden gjorde senaste uppdateringen på mjukvaran? Senaste mjukvaran för Sensus kom i augusti 2025.

Annars får du göra en fabriksåterställning av Sensus inne på system menyn.
av Favazza
Ok, där ser man. Då har jag fått det om bakfoten.

Bilen servades i mitten av oktober och fick då senaste.

Ska testa hur den beter sig med frugans telefon som inte är uppdaterad först.
av HeavyMetal
Favazza skrev: För 32 minuter sedan. Ok, där ser man. Då har jag fått det om bakfoten.

Bilen servades i mitten av oktober och fick då senaste.

Ska testa hur den beter sig med frugans telefon som inte är uppdaterad först.
Jag har senaste iOS 26.1 på min iPhone och det funkar klockrent med internet delningen på min XC40 med Sensus.
av Favazza
Låter bra. Det vi får testa är om det är min telefon eller bilen som är anledningen, och sen ta det därifrån.

KnoxWhite, jag undrar hur du ställde in givar[…]

Dunkande ljud i framvagnen

En liten uppdatering: efter 2 dagars körning […]

Internetdelning iOS 26

Låter bra. Det vi får testa är om[…]

Fukt i ena strålkastaren

För att göra nåt behövs bra[…]