Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Blixten2025 skrev: tor 06 nov 2025, 21:07 Jag provade också göra båda omstarterna av systemen bara dagar efter 3.7 mjukvaran installerats (slutet av augusti) då jag märkt att felet fanns kvar med nya mjukvaran också. Hjälpte inte i mitt fall heller.

-Är det någon annan som märkt att de elektriskt inställbara stolarna inte alltid vaknar till liv direkt efter låst upp bilen? I mitt fall funkar de först efter innerbelysningen tänts.
Yes lite störande då jag ofta får trycka på "1an" för att justera ryggen
Har en XC60 -26 som gått 180 mil, har haft bekymmer med innerbelysningen sen den var ny. När man kommer till bilen och öppnar dörren tar det ett par sekunder innan det tänds, såpass lång tid att man får vänta lite för att se nåt. När jag parkerar beter den sig olika från gång till gång. Ibland funkar det som det ska, ibland tänds belysningen när jag slår av tändningen men slocknar så fort någon dörr öppnas. Om man då stänger dörren så börjar det tändas upp igen, men öppnar man då för snabbt igen (innan ljuset når full styrka) slocknar det återigen. Om man väntar lite innan man öppnar dörren håller den sig tänd.
Även centrumskärmen har några ggr varit kvar i dagsljusläge och inte gått att dimma ner, den innanför ratten däremot har dimmat ner. En omstart har löst detta varje gång. Säkert inte kopplat till samma fel, det verkar som att programvaran är lite halvfärdig med lite småbuggar här och där.

Tyvärr visar det sig att 13t snurran ser anno[…]

2.4D startar ej

Hej igen ! För ett par månader sen s&a[…]

Besiktat, mätarställning nu 43246 mil, 8[…]

Det är naturligtvis upp till var och en vilke[…]