Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
anp skrev:Upptäckte att Elgiganten säljer min nyinköpta kamera Olympus Mju 790 till "reapris" nu i mellandagarna, för 300 kronor mer än vad jag gav veckorna innan jul.
Och enligt skylten sparar man 500 kronor vid köp nu på rean.

Rea var det ja...
det där är ju mysko samma sak på JYSK. Ett bäddsett jag köpte kostade ordinarie pris 199:- fram till julafton. på mellandags rea kosta det 149:- med ordinarie pris på 299:- Får man göra så?? höja ordinarie pris för att lura kunderna att de har gjort värsta klippet :x
av matzen10
grammse skrev:På Marieberg köpcentra finns det ju bara en intressant affär. :wink:
Micro bildelar.:(
På Köpcentrat finns det ju ett 70 tal olika butiker så då ska man ha dålig fantasi för att inte hitta fler än 1 bra affär ;-) Förresten så ligger Micro, och ytterligare ett 50-tal butiker, utanför själva köpcentrat 8) .
Så det mesta man behöver finns faktiskt där. Just nu håller man på och bearbetar mer mark i området och förhoppningsvis så kommer Bauhaus och Mediamarkt dit. Och det skulle ju inte göra så ont om Clas Ohlson flyttade från City dit ut med..

M V H
---> Matz
av anp
grammse skrev:
anp skrev:Upptäckte att Elgiganten säljer min nyinköpta kamera Olympus Mju 790 till "reapris" nu i mellandagarna, för 300 kronor mer än vad jag gav veckorna innan jul.

Rea var det ja...
det där är ju mysko samma sak på JYSK. Ett bäddsett jag köpte kostade ordinarie pris 199:- fram till julafton. på mellandags rea kosta det 149:- med ordinarie pris på 299:- Får man göra så?? höja ordinarie pris för att lura kunderna att de har gjort värsta klippet :x
Ordet REA har en stark psykolgisk effekt på människan. Likaså priser som slutar på ,99, 9, 99, 999...

Micro, finns det en enda sådan butik i Sverige som är värd att besöka?
Den microbutik jag har närmast, har inte ens glödlampor tillgängligt längre. Eu mopeder och doftgranar däremot...

Micros väg, står det på skyltar bakom diskarna. Pfftt, vilket skämt.
Micros ledord är BESTÄLLNINGSVARA. De kan inte ens få till en komplett order på servicedelar till en B230F motor, om de ens vet vad det är. Utan reg,nr är de helt borttappade bakom disken.
Användarvisningsbild
av Nexus
matzen10 skrev:
grammse skrev:På Marieberg köpcentra finns det ju bara en intressant affär. :wink:
Micro bildelar.:(
På Köpcentrat finns det ju ett 70 tal olika butiker så då ska man ha dålig fantasi för att inte hitta fler än 1 bra affär ;-) Förresten så ligger Micro, och ytterligare ett 50-tal butiker, utanför själva köpcentrat 8) .
Så det mesta man behöver finns faktiskt där. Just nu håller man på och bearbetar mer mark i området och förhoppningsvis så kommer Bauhaus och Mediamarkt dit. Och det skulle ju inte göra så ont om Clas Ohlson flyttade från City dit ut med..

M V H
---> Matz
Jag ska vara tyst i fortsättningen (S)
Användarvisningsbild
av Nexus
anp skrev:
grammse skrev:

Rea var det ja...
Ordet REA har en stark psykolgisk effekt på människan. Likaså priser som slutar på ,99, 9, 99, 999...

Micro, finns det en enda sådan butik i Sverige som är värd att besöka?
Den microbutik jag har närmast, har inte ens glödlampor tillgängligt längre. Eu mopeder och doftgranar däremot...

Micros väg, står det på skyltar bakom diskarna. Pfftt, vilket skämt.
Micros ledord är BESTÄLLNINGSVARA. De kan inte ens få till en komplett order på servicedelar till en B230F motor, om de ens vet vad det är. Utan reg,nr är de helt borttappade bakom disken.
Micro Eskilstuna har en del personal som är kanon och fixar fram rätt saker och med bra rabatt. Men en kille höll jag på vrida nacken av. Skulle ha en främmre klamma till mitt avgasrör och den jag fick var för liten. men han vägra ta tillbaka den och hänvisade hela tiden till katalog som sa den klamman skulle det vara. Att den sen ej passa var ju jag som inte kunde min sak :evil: skit kul att tjaffsa om en fredag när bilen hänger på lyften och grabbarna på verkstan (låna lyft på gammla jobbet) slutade om 30 min och jag måste få ihop bilen. Åkte till AD-center som tyvärr ej hade min klamma men killen som visste vad jag pratade om plocka fram en klamma till saab 9000 som hade ungefär samma st. Jävligt skönt med folk som kan reservdelar :)
Kan tillägga att Bilia inte hade någon klamma hemma som vanligt. Har de något på sitt lager på bilia????
av Noodles
Rea o rea... :)

Men efter nästan ett års suktande och funderade slog jag till på en Logitech Squeezebox ( http://www.logitech.com/index.cfm/speak ... 1&cl=se,sv)..

Lättinstallerad och lättanvänd, nu är de slut på basdunkadunka från datarummet, nu strömmas musiken till stereon i vardasgsrummet. 8)

Klockrent köp! :wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
Har inte ens varit ut på någon rea...gillar inte all den hysteri som blir med trängsel och så ooootroligt bra priser :wink: Hittar en del skoj på nätet istället att handla om det är något jag vill ha :)

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]