- Idag, 19:28
Mina nästan nya drivaxeldamasker (blott 5 år / 15000 mil gamla) har utvecklat sprickor, kanske bäst att byta dem innan de går sönder. Och så borde jag passa på att byta drivaxeltätningar, bilprovningen klagar på att det fuktar olja under växellådan ungefär varannan gång jag besiktar. Köpte nya tätningar för flera år sen men har inte fått dit dem.. Latmasken
Alright, folk pratar om att använda en sexkanthylsa för att knacka i de nya tätningarna så jag var på biltema och letade efter något passande idag.
Deras 41mm krafthylsa är nästan exakt rätt, bara den invändiga fasningen som inte stämmer riktigt med gummikanten på tätningen. Borde väl gå att slipa lite på fasningen inne i hylsan så att det blir exakt? Kan nog sätta hylsan i EMCO-svarven och slipa med dremel och diamantslipstift medan den roterar?
Alright, folk pratar om att använda en sexkanthylsa för att knacka i de nya tätningarna så jag var på biltema och letade efter något passande idag.
Deras 41mm krafthylsa är nästan exakt rätt, bara den invändiga fasningen som inte stämmer riktigt med gummikanten på tätningen. Borde väl gå att slipa lite på fasningen inne i hylsan så att det blir exakt? Kan nog sätta hylsan i EMCO-svarven och slipa med dremel och diamantslipstift medan den roterar?
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66000 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong?
Nedräkning till service #34! Besiktningen avklarad utan anmärkning, hurra
Nedräkning till service #34! Besiktningen avklarad utan anmärkning, hurra
- By Lövet