Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev: ons 22 okt 2025, 17:26 Idag var jag förbi Valostore och kikade på ny LED-ramp.
Den som sitter på bilen är 4år/12000 mil, har stenskott och rejält med fukt innanför glaset. Ska dock sägas att den funkar, ljusbilden ser inte så påverkad ut men den torkar aldrig ur.

Lutar åt att det blir den i länken nedan, samma märke och mått som den befintliga men helt annan ljusbild.
Dessutom ska glaset vara starkare och chassit bättre mot lacksläpp/korrosion.
https://www.valostore.se/sv/produkt/ext ... _s560_gen3

Monterade en sådan på s60in senaste helg och är mycket nöjd👍
Blev basservice. Meca fick ta oljebytet då dom ändå skulle göra en generell genomgång av bilen och merkostnaden för bytet var försumbar jämfört med att själv åka till GDS-hall. Sen bytte jag luftfilter och kupefilter efteråt. Ska byta glödstift 1-3 också till helgen, bytte 4-5 i somras så det kändes bara rätt att komplettera :P

Bad dom kolla om bilen fortfarande driver på alla fyra hjulen också inför vintern, när den ändå var upphissad, och det gjorde den tydligen. Det är ju trevligt.
Börjat inse att skakningarna i ratten blivit mer och mer.. antingen är däcken snedslitna alt är det något knas med hjulinställningen. När man kör så känner man hur det skakar och wobblar typ. Däcken har ca 2 mm kvar så blir byte strax till vinterdäck, är det kvar får det bli hjulinställning.. :bored:
klacken skrev: Igår, 20:12
fjohan82 skrev: ons 22 okt 2025, 17:26 Idag var jag förbi Valostore och kikade på ny LED-ramp.
Den som sitter på bilen är 4år/12000 mil, har stenskott och rejält med fukt innanför glaset. Ska dock sägas att den funkar, ljusbilden ser inte så påverkad ut men den torkar aldrig ur.

Lutar åt att det blir den i länken nedan, samma märke och mått som den befintliga men helt annan ljusbild.
Dessutom ska glaset vara starkare och chassit bättre mot lacksläpp/korrosion.
https://www.valostore.se/sv/produkt/ext ... _s560_gen3

Monterade en sådan på s60in senaste helg och är mycket nöjd👍
Det låter lovande, bra ljus för priset 👍
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63

Hej! Efter multiremmen tagits bort och bilen start[…]

Hur är läget med växellådsolj[…]

Vad behöver bytas förutom multiremmen? -[…]